به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۸۰۱۶۶

گلایه رئیسیان از متولیان اکران فیلم‌ها

گروه فرهنگی: یک تهیه کننده و کارگردان سینما با گلایه از مشخص نبودن وضعیت برنامه اکران فیلم ها از مدت ها قبل از نمایش آن ها گفت: زمان اکران فیلم های سینمایی را می توان از مدت ها قبل به صاحبان آثار اعلام کرد تا با برنامه ریزی دقیق تر نسبت به معرفی آنها اقدام شود
گلایه رئیسیان از متولیان اکران فیلم‌ها
علیرضا رئیسیان که قرار است جدیدترین فیلم سینمایی اش با عنوان «دوارن عاشقی» از عید سعید فطر با سرگروهی سینما «کوروش» روی پرده برود گفت: متأسفانه شرایط ایده آل برای اکران فیلم های سینمایی وجود ندارد و صاحبان آثار نمی توانند در زمان مناسب و دلخواه خود آثارشان را اکران کنند.

کارگردان «چهل سالگی» گفت: در کشور ما تنها دو زمان مناسب و پرفروش برای اکران آثار سینمایی وجود دارد که یکی از آن ها در ایام نوروز است و دیگری در ایام عید سعید فطر؛ که با توجه به برگزاری جشنواره فیلم فجر و ماه پایانی سال و نیز شرایط خاص ماه مبارک رمضان و البته زمان ناکافی از لحظه اعلام شورای صنفی نمایش تا اکران فیلم در سینماها، در هر دو حالت امکان معرفی صحیح و گسترده فیلم در بین مردم سراسر کشور چندان وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد متولیان و برنامه ریزان اکران فیلمهای سینمایی، می بایست با برخی روش های جدیدتر و سرعت عمل بیشتر جدول اکران را زودتر از وضعیت فعلی طراحی کرده و در اختیار صاحبان فیلم و پخش کنندگان قرار دهند تا فرصت بیشتری برای عرضه و تبلیغات فیلم فراهم شود. رئیسیان در عین حال اعلام کرد: پوستر، تیزر و تبلیغات محیطی «دوران عاشقی» در حال آماده سازی است و امیدوارم که مخاطبان سینما هنگام اکران از این فیلم استقبال کنند. وی ادامه داد: ما هیچ چاره ای برای اکران این فیلم در زمان دیگری نداشتیم چرا که از شهریور ماه امسال فیلم سینمایی «محمد (ص)» روانه اکران می شود و بر اساس گفته ها سالن های نمایش دهنده این فیلم به سیستم «دی» مجهز می شوند که در این صورت امکان پخش سایر فیلم ها با فرمت های متفاوت را ندارند.

ضمن اینکه با توجه به شرایط خاص این فیلم مدت زمان اکران آن هم هنوز مشخص نیست. این کارگردان در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: «دوران عاشقی» یک درام خانوادگی است که در یک بستر اجتماعی روز اتفاق می‌ افتد و همین امر می تواند این فیلم را برای مخاطبان جدی سینما جذاب کند. گفتنی است؛ لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی، بیتا فرهی و... بازیگران این فیلم سینمایی هستند؛ این اثر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با استقبال نسبی از سوی مخاطبان و داوران جشنواره روبرو شد.
مرجع : ایلنا