به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۰۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۷ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۸۰۱۸۱

دستگیری چند تن در پرونده بنیاد تعاون ناجا

گروه جامعه: سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: انحرافات شرکت های تابعه بنیاد تعاون ناجا محرز شد و افرادی در این زمینه دستگیر شدند و براین اساس پرونده همچنان مفتوح و در حال برررسی است.
به گزارش ایرنا، سردار سعید منتظرالمهدی روز یکشنبه در نخستین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی افزود: در بنیاد تعاون ناجا انحرافاتی در شرکت های زیرمجموعه آن انجام شد و سیستم های حفاظتی و بازرسی این مساله را سال گذشته به فرمانده وقت ناجا اعلام کردند. وی با اشاره به اینکه این انحرافات محرز شد، گفت: فرمانده وقت ناجا پرونده قضایی در این زمینه تشکیل داد و موضوع را پیگیری کرد و در نهایت پرونده به دست قوه قضاییه سپرده شد.

منتظرالمهدی در مورد فروش نفت در ناجا گفت: در جلسه ای که به این منظور در سال 92 برگزار شد معاون اول رییس جمهوری، وزیر نفت، رییس خزانه داری، رییس بانک مرکزی و نوبخت سخنگوی دولت و برخی مسوولان نیروی انتظامی موضوع فروش نفت را بررسی کردند و در این جلسه پذیرفته شد نفتی که بابت کسری بودجه دریافت و فروخته شده پول آن به داخل ناجا آمده و هزینه کسری، حقوق و بودجه نیروی انتظامی شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی اظهار داشت: پروتکل، اقدامات قانونی و تشریفات در دولت قبلی انجام نشده و مخدوش بود براین اساس قرار شد نوبخت گزارشی تهیه کرده و به رییس جمهوری ارائه دهد.

منتظرالمهدی افزود: با روش دخلی و خرجی که شیوه حسابداری است و برای اصلاح دفاتر حسابداری انجام می شود این پول که 180 میلیون دلار با ارز دولتی است جزو دیون است در ناجا و به خزانه دولت بازخواهد گشت. البته در دهه های گذشته نیز چنین مساله ای در قالب خرید بنزین اتفاق افتاده بود.

ابلاغی مبنی بر حضور بانوان در استادیوم ها به ناجا اعلام نشده است
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: هیچ گونه ابلاغی مبنی بر حضور بانوان در استادیوم ها بویژه سالن های والیبال ابلاغ نشده چرا که مرکز اصلی صدور مجوز در این زمینه وزارت کشور است.

وی اضافه کرد: در صورتی که چنین ابلاغی اعلام شود امنیت آن را تامین خواهیم کرد اما اگر جلسه ای به این منظور برگزار شود وزارت کشور، ورزش و ناجا سه هسته تصمیم گیرنده در این زمینه خواهند بود در حالیکه تا کنون چنین جلسه ای برگزار نشده و ابلاغیه ای در این زمینه نداشته ایم.