به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۸ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۸۰۲۲۴
همزمان با افزایش مجدد تنش‌ها در شرق اوکراین

تاکید سران گروه ۷ بر ادامه تحریم‌های مسکو

گروه بين‌الملل: سران هفت اقتصاد بزرگ جهان که در آلمان گرد آمده‌اند، تاکید کردند تا زمانی‌که رئیس‌جمهوری روسیه و جدایی‌طلبان در اوکراین، پایبندی کامل خود را به توافق صلح در آن کشور نشان ندهند، تحریم‌ها علیه روسیه ادامه پیدا خواهد کرد.
تاکید سران گروه ۷ بر ادامه تحریم‌های مسکو
به گزارش خبرگزاری‌ها، نبردها در اوکراین، در کنار اختلافات میان یونان و شرکای اروپای‌اش در مورد بدهی‌های آن کشور، اهم گفت‌وگوهای سالیانه سران گروه ۷ را در نخستین روز از گردهمایی آنها تشکیل می‌داد. میزبان دیدار سال جاری، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان است که همراه با رهبران آمریکا، بریتانیا، ژاپن، ایتالیا، کانادا و فرانسه در جنوب آلمان به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با وجود گفته‌های اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، که «جای نگرانی از روسیه وجود ندارد»، اما با افزایش مجدد تنش‌ها در شرق اوکراین، هراس از شکست توافق‌نامه آتش‌بس مینسک، فزونی یافته است. توافقی که با کمک آلمان و فرانسه و حضور طرف‌های اوکراینی و روسیه، چهار ماه پیش، در بلاروس منعقد شده بود. بالن‌هایی که کارزار «یک» درست کرده و رهبران گروه ۷ را در نشست آلمان نشان می‌دهدبالن‌هایی که کارزار «یک» درست کرده و رهبران گروه ۷ را در نشست آلمان نشان می‌دهد

آنگلا مرکل به شبکه تلویزیونی زی‌د‌ی‌اف آلمان گفته است لزوم فرستادن پیامی قوی به مسکو را انتظار دارد. او افزوده است که تحریم‌ها باید به هدفی که دارند برسند. خبرگزاری رویترز می‌گوید سران اتحادیه اروپا در ماه مارس گذشته توافق کردند که تحریم‌ها علیه روسیه، تا زمانی که مفاد توافق‌نامه مینسک به طور کامل رعایت نشود، ادامه یابد. تحریم‌هایی که عملا تا پایان سال تمدید شده است اما همچنان باید در این مورد تصمیم رسمی گرفته شود.

به تازگی بر خشونت‌ها و تنش‌ها در شرق اوکراین، میان جدایی‌طلبان هوادار روسیه و نیروهای دولتی اوکراین، افزوده شده است. ناظران اروپایی، جدایی‌طلبان را عامل تشدید تنش‌ها می‌دانند. روسیه در موارد گوناگون دولت در اوکراین را متهم به اعمال خشونت‌ها در شرق کشور خود کرده است. روسیه برای بار سوم از جمع اقتصادهای بزرگ جهان، که پیشتر با حضور آن کشور گروه ۸ نامیده می‌شد، کنار گذاشته شده است.

در میان رهبران دیگر کشورها که در آلمان حضور دارند و قرار است مسائل آنها نیز بخش مهمی از مذاکرات را تشکیل دهد، حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، و محمدو بوهاری (محمد بخاری)، رئیس‌جمهوری نیجریه است. پیشروی‌های گروه موسوم به حکومت اسلامی در عراق و بوکو حرام در نیجریه، به نگرانی‌های جهانی دامن زده است و سران اقتصادهای بزرگ جهان بار دیگر بر موضوع مبارزه با افراطیون متمرکز خواهند شد.

از دیگر مسائل مهمی که قرار است بخشی مهم از دیدار سران گروه ۷ را تشکیل دهد، تغییرات اقلیمی و نحوه مبارزه با آن است. بنا بر گزارش‌ها آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، در تلاش هستند تا قدرت‌های اقتصادی به نتیجه‌ای در این مورد برسند، پیش از آنکه نشست سازمان ملل در این مورد در پاریس برگزار شود.