به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۸۰۳۲۲

جنجال در پي پخش کنسرت جنیفر لوپز

گروه هنري: عبدالاله بن‌کیران، نخست وزیر مراکش دستور داده که در مورد پخش کنسرت جنجال‌برانگیز جنیفر لوپز از تلویزیون سراسری این کشور تحقیق شود.
جنجال در پي پخش کنسرت جنیفر لوپز
کنسرت این خواننده و بازیگر آمریکایی و پخش تلویزیونی آن واکنش‌های زیادی برانگیخت و عده‌ای از سیاستمداران خواهان کناره‌گیری وزیر ارتباطات مراکش شدند. بن‌کیران این کنسرت را حاوی صحنه‌های "شرم‌آور" توصیف کرد و پخش تلویزیونی آن را "به شدت سهل‌انگارانه" خواند. او افزود که پخش صحنه‌های "تحریک‌آمیز جنسی" ناقض قانون رادیو-تلویزیون است. دو هفته پیش جنیفر لوپز در جشنواره "موازین" در رباط، پایتخت در مقابل ۱۶۰ هزار نفر بر روی صحنه رفت.

رسانه‌های محلی از "حالت‌های تحریک‌آمیز" و پوشش "نیمه عریان" جنیفر لوپز در این اجرا انتقاد کردند و چند چهره‌ برجسته حزب حاکم عدالت و توسعه گفتند که برگزاری این کنسرت "نقض عفت عمومی" بوده است. بن‌کیران در نامه‌ای به "مقام عالی ارتباطات رادیو-تلویزیونی" خواهان اقدام قانونی علیه کسانی شد که مسئول پخش این برنامه بوده‌اند. مصطفی خلفی، وزیر ارتباطات مراکش در رابطه با پخش تلویزیونی این کنسرت زیر تیغ انتقادات قرار گرفت. با این حال به گفته روزنامه‌های این کشور او درخواست برای استعفا را رد کرد. این کنسرت با کمی تاخیر از تلویزیون سراسری مراکش پخش شد.