به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۸۰۳۵۳
بازیگر «امیرکبیر» این بار در نقش «دکتر وزیری»

بدهی‌های تلویزیون مانع اتفاقات چشمگیر است

گروه فرهنگی: سعید نیک‌پور که این روزها در سریال «معمای شاه» بازی می‌کند، درباره‌ی ارزیابی‌اش از وضعیت حال حاضر تلویزیون، اظهار کرد: ظاهرا بر اساس قول و قرارهایی که گذاشته شده بود‌، هنوز هیچ محصولی پس از تغییر و تحولات تلویزیون بیرون نیامده است تا نشان دهد‌ که تلویزیون متحول شده است.
بدهی‌های تلویزیون مانع اتفاقات چشمگیر است
این بازیگر تلویزیون از حضورش در مجموعه تاریخی «معمای شاه» و همچنین وضعیت این روزهای تلویزیون سخن گفت. نیک‌پور با اشاره به اینکه زود است تا تلویزیون به این راحتی محصولی را ارائه دهد‌، گفت: طبیعی است که این اتفاقات به کندی پیش خواهد رفت. به دلیل اینکه مدیران باید با محیط منطبق شوند و از طرفی کار در تلویزیون سرمایه می‌خواهد. با حرف زدن و قول و قرار گذاشتن این اتفاق نمی‌افتد.

او سپس به وضعیت دستمزد بالای هنرمندان و سازندگان تلویزیون اشاره کرد و گفت: وضعیت دستمزد هنرمندان نیز طوری است که تلویزیون نمی‌تواند با دست و بال بسته با آنها همکاری کند از طرفی با توجه به بدهی‌هایی که پیش از این داشته است‌، نمی‌توان اتفاق چشمگیری را دید. نیک‌پور در ادامه گفت‌وگوی خود با یادآوری این مطلب که صرفا بودجه و پول و سرمایه نمی‌تواند مخاطب را جذب کند،‌ گفت: مردم به راحتی می‌توانند با شبکه‌های مختلف جهان ارتباط برقرار کنند اما متاسفانه این آزادی عمل در ساخت برنامه‌های تلویزیون و سینما نیست و یک قوانین و مقرراتی دارد که دست سازندگان را می‌بندد و این است که استقبال چندانی از برنامه‌ها نمی‌شود.

او سپس به مجموعه‌های ماهواره‌ای و توجه مخاطب به برنامه‌های این شبکه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه درهای ماهواره به روی مردم باز است. سریال‌هایی که حتی در آن سوی آب‌ها ساخته می‌شوند، به فارسی دوبله می‌شوند و ما متوجه می‌شویم که مردم چنان رغبتی به تماشای کارهای ایرانی ندارند. خواه ناخواه این اتفاق باید بیفتد که تلویزیون به سمت ساخت برنامه‌های با کیفیت و جذاب برود. به دلیل اینکه چاره‌ای جز این ندارد اگر برنامه‌ای ساخته می شود و دیده نمی‌شود تلویزیون مجبور است ساختار برنامه‌های خود را تغییر دهد.

نیک پور در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود از ادامه تصویربرداری مجموعه «معمای شاه» در شهرک غزالی خبر داد و گفت: در حال حاضر ادامه کاری را که سال 93 شروع کرده بودم در «معمای شاه» از سرگرفتم. در این مجموعه ایفاگر نقش دکتر وزیری هستم. او با اشاره به داستان «معمای شاه» گفت: این مجموعه درباره خانواده وزیری است که از سال‌های 1317 تا 1359 را به تصویر کشیده است.

نیک‌پور با اشاره به اینکه «معمای شاه» کار بزرگی است که با اهداف به تصویر کشیدن دو مقطع تاریخی ایران، سلطنت رضا شاه و محمدرضا شاه ساخته می‌شود، ادامه داد: این مجموعه تاثیرات این دو سلطنت بر جامعه و اتفاقات سرنوشت ساز این دو مقطع را بررسی می‌کند. او سپس با اشاره به اینکه «معمای شاه» صرفا کار سیاسی نبوده است‌، گفت: این مجموعه قرار است کار سرگرم‌کننده‌ای هم باشد درست است که به موضوعی سیاسی می‌پردازد اما به دنبال جذابیت هم هست و در کنار وقایع تاریخی که رخ داده است، یک قصه را روایت می‌کند.
مرجع : ایسنا