به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۸۰۳۵۹

پرخوری، دردهای قلبی را تشدید می‌کند

گروه سلامت: یک متخصص قلب و عروق در همدان یکی از علامت‌های درد قلبی را درد در پشت جناق سینه دانست.
پرخوری، دردهای قلبی را تشدید می‌کند
دکتر محسن قراخانی اظهار کرد: به طور معمول درد قلبی در هر انسانی که سنش بالا می‌رود بویژه در مردان بالای 40 سال و زنان بالای 50 سال بروز می‌کند.
وی تصریح کرد: درد قلبی درد در پشت جناق سینه است که با انجام فعالیت تشدید شده و با استراحت نیز بهبود پیدا می‌یابد، اما عواملی مانند پرخوری، سرما، کولاک و باد شدید نیز درد قلبی بیمار را شدت می‌بخشد. این متخصص عنوان کرد: درد قفسه سینه با منشا قلبی به گونه‌ای است که بیمار در نیمه چپ سینه خود دردی را احساس می‌کند که به دست چپ‌ نیز انتشار پیدا می‌کند و به طور بالقوه از ناف تا چانه کشیده می‌شود.

قراخانی خاطرنشان کرد: پزشک با گرفتن شرح حال بیمار و سوال‌هایی که از بیمار می‌پرسد نوع درد بیمار را درک می‌کند و در برخی شرایط کیفیت درد به صورت سوزشی بوده و بیمار احساس فشردگی در قفسه سینه خود می‌کند و گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرد که تاکنون تجربه نکرده است. وی تاکید کرد: مدت زمان درد بسیار حائز اهمیت است. درد قلبی، لحظه‌ای و گذرا نبوده و در دردهای ایسکمی (کم خونی قلب) تقریبا پنج تا 15 دقیقه به طول می‌انجامد و در صورتی که مدت زمان درد قلبی بیشتر از زمان گفته شده باشد، باید مهم تلقی شده و مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

این متخصص قلب و عروق یادآور شد: مصرف سیگار، فشار خون، چاقی، استرس، عدم‌ تحرک، بیماری قند و ارث از عواملی است که فرد را بیش از دیگران در معرض ابتلا به ناراحتی‌های قلبی قرار می‌دهد. وی گفت: ایسکمی نیز کم خونی قلبی است که به لحاظ بافتی قابل برگشت است. عرق سرد نیز از علائم مشکلات قلبی است که می‌تواند همراه با علائمی مانند احساس فشردگی همراه با تهوع و استفراغ و تپش قلب باشد. البته تهوع و استفراغ در سکته‌های قلبی که در سطح تحتانی اتفاق می‌افتد دیده می‌شود و نباید با ایسکمی اشتباه گرفته شود.
قراخانی اظهار کرد: درد‌های سکته‌ای معمولا منشاء عصبی دارند؛ دردهایی که در آن فرد احساس عجیبی از درد دارد که تاکنون تجربه نکرده مانند اینکه جلوی سینه‌اش منفجر می‌شود و بسیار احساس سنگینی در ناحیه قلب به فرد دست می‌دهد.
مرجع : ایسنا