به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۸۰۵۰۰

هواپیمای دریایی با قابلیت حمل 2000 نفر

گروه فناوری: محققان دپارتمان هوانوردی امپریال کالج لندن اقدام به طراحی هواپیمایی با بال تلفیقی کردند که قادر است تا 2000 نفر را در سطح دریا و با حداقل مصرف انرژی حمل کند.
هواپیمای دریایی با قابلیت حمل 2000 نفر
یکی از مشکلات اصلی صنعت هوانوردی افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های پرواز است، همچنین هواپیماهای امروزی برای رسیدن به ارتفاع مورد نظر مقدار قابل توجهی سوخت مصرف می‌کنند و علاوه بر این نیاز به فناوری تولید فشار مصنوعی در کابین تمامی هواپیماهای امروزی کاملا ضروری است.
این هواپیما از طرح هواپیماهای دهه 1940 با بدنه وی شکل الهام گرفته که با آن خاصیت شناوری و ناوبری را در زمان فرود و برخاست از روی آب ارائه می‌کند. هواپیمای دریایی دارای یک پیکربندی بدنه بال ترکیبی است که در آن، بدنه به سمت بالا کشیده شده و بطور یکپارچه‌ای با قسمت زیرین بال‌های پهن هواپیما ترکیب می‌شود.

محققان صنعت هوانوردی بریتانیا معتقدند که این هواپیما می‌تواند تحولی شگرف در صنعت هوایی جهان ایجاد کند، چرا که با توجه به ظرفیت 2000 نفری این پرنده نیاز به فرودگاه نیست و این هواپیما قادر است تا روی سطح آب فرود آمده و مانند یک کشتی کنار اسکله پهلو بگیرد. به گفته مسئولان صنعت هوانوردی بریتانیا، علاقه مردم به سفرهای هوایی هر روز بیشتر می‌شود، اما با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور ساخت زیرساخت‌های موجود نیاز به تولید هواپیماهای اقتصادی و بدون نیاز به زیرساخت‌هایی مثل فرودگاه کاملا ضروری است.

به ادعای سازندگان، این اولین طرح قابل پروازی است که تاکنون با ظرفیت 2000 نفر ارائه شده است و این طرح نسبت به هواپیمای ایرباس A380 با ظرفیت 800 مسافر در شرایط اقتصادی کاملا برتری دارد. جزئیات بیشتر در نشریه Royal Aeronautical Society منتشر شده است.

مرجع : ایسنا