به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۸۰۵۰۳

ربات سامورایی که مقابل استاد خود ‌پیروز شد!

گروه علمی: یک شرکت ژاپنی اخیرا تصاویری را از یکی از ربات‌های سامورایی خود به نمایش گذاشته که می‌تواند از شمشیر مانند یک شمشیرزن قهرمان استفاده کند!
ربات سامورایی که مقابل استاد خود ‌پیروز شد!
دانشمندان شرکت یاساماکا مجموعه‌ای از بازوهای رباتیک موسوم به MOTOMAN-MH24 را ساخته‌اند که به خوبی می‌توانند حرکات یک سامورایی را تقلید کنند.
در تصاویر جدید، یکی از ربات‌های این شرکت به نمایش درآمده که با آموزش، در برابر استاد ایسائو ماچی که پنج بار نام وی در مسابقات ایی آی جوتسو ثبت شده، مبارزه کرده و با ثبت حرکات وی و استفاده از آنها در برابر استاد پیروز شده است. این ربات به چهار طریق مبارزه می‌کند: ضربه مورب، ضربه عمیق، ضربه افقی و ضربه آزاد که آزمایش استقامت است.

ربات Motoman در ابتدا از خود استاد آموزش دیده و پس از ضبط حرکات وی به وسیله حسگرها و برنامه‌ریزی آن‌ها، با استفاده از این حسگرها بر استاد خود پیروز شده است. محققان دریافتند ربات قادر به انجام ضربه‌های مختلف است، اما حرکاتی مشابه شمشیرزنان انسانی انجام می‌دهد که نشان از دقت ساخت ربات دارد. این ربات قادر به دو نیم کردن با ضربه افقی است.

استاد ماچی در ضربه آزاد، در ابتدا ربات را راهنمایی کرده و در مراحل بعدی ربات تقریبا به طور همزمان با استاد عمل کرده است. این آموزش‌ها حاکی از پیشی گرفتن ربات‌ها بر انسان بوده و همچنین نشان از یادگیری و تقلید حرکات انسان توسط ربات دارد.

مرجع : ایسنا