به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۰ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۸۰۵۶۸
همراه با موسيقي ايراني در بهارنيوز؛

♫ آهنگ تب گریه از علی لهراسبی ♫

گروه هنري: با توجه به استقبال كاربران محترم خصوصا جوانان عزيز، گروه فرهنگ و هنر بهارنيوز، آهنگ‌هاي زيبا و ترجيحا جديد خوانندگان موسيقي ايران را بر روي سايت قرار مي‌دهد. امروز يكي از جديدترين كارهاي علی لهراسبی به نام «تب گریه» را انتخاب كرده‌ايم:

ترانه: مهرزاد امیرخانی
آهنگ و تنظیم: پازل بند
بشنوید
♫♫♫♫♫♫
بیوگرافی علی لهراسبی
او در رشتهٔ الکترونیک به تحصیل پرداخت و پیانو را نزد مهرداد تاج‌ کریمی آموخت. سپس به فعالیت در عرصهٔ آهنگسازی کودکان و نوجوانان پرداخت و در یک گروه کرال دانشجویی عضویت یافت. پس از مدتی فعالیت‌ جسته‌ گریخته در عرصهٔ موسیقی تصمیم می‌گیرد تا فعالیت‌ هایش را به طور جدی پی بگیرد. در سال ۱۳۷۹ شماری از آثارش را برای سنجش به دست مسئولین وقت صدا و سیما می‌ دهد و اندکی بعد با موافقت آن‌ ها برای همکاری روبرو می‌ شود و اجرای تیراژ سریال « کلبه سپید » به عنوان اولین حرکت رسمی او در عرصهٔ موسیقی پاپ امروزی رقم می‌خورد.

از اینجاست که وی تصمیم به تقویت خود می‌ گیرد و برای دو سال به یادگیری سلفژ و تئوری موسیقی نزد محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی می‌ پردازد تا در نهایت در سال ۱۳۸۱ با اجرای تیراژ سریال «دریایی‌ ها» ارائه‌ ای متفاوت را از خود به نمایش می‌ گذارد. پس از این است که آلبوم «دریایی‌ ها» را با همکاری محمد رضا چراغعلی به بازار موسیقی پاپ عرضه می‌ کند که با استقبال مناسبی روبرو می‌ شود.

سپس تیراژ سریال «بیراهه‌ ها» بود که زمینه‌ ساز ارائهٔ آلبومی کامل توسط او شد و همزمان با عید فطر سال ۱۳۸۵ «آلبوم مثلث» را ارائه کرد. در همین زمان بود که وبگاه شخصی او نیز راه‌اندازی شد. وی همچنین اجرا های زندهٔ متعددی داشته است که بخش عمدهٔ آن‌ها در جزیرهٔ کیش بوده است. بزرگ‌ ترین کنسرت او در شب‌ های ۱۴ و ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ در مجموعه کاخ سعد آباد و با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در هر شب برگزار شد.

آلبوم بعدی او با نام ۱۴ در پاییز سال ۱۳۸۸ منتشر شد. پس از جنجال بسیار بر سر مجوز به علت همکاری با شادمهر عقیلی سرانجام در زمستان سال ۳۹۰ ، آلبوم تصمیم منتشر گردید که جزو پرفروش‌ ترین‌ های سال ۱۳۹۰ شد. ”تصمیم” بهترین آلبوم لهراسبی در بین چند آلبوم منتشر شده از وی شناخته شد. او در اسفند ۹۲ نیز آلبومی را منتشر کرد که چند روز مانده به انتشار، از سرمه‌ای به روبات تغییر نام داد.