به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۸۰۷۵۶
این برنامه در سال جدید بدون اطلاع قبلی متوقف شد

«سلام کوچولو» به رادیو بازمی‌گردد

گروه فرهنگی: مدیر رادیو «ایران» از ساخت سری جدید «سلام کوچولو» خبر داد و تاکید کرد که این برنامه به‌زودی با ایده‌های جدید به رادیو برمی‌گردد.
«سلام کوچولو» به رادیو بازمی‌گردد
بهنام احمدپور درباره علت توقف برنامه «سلام کوچولو» (برنامه رادیویی قدیمی کودکان) گفت: با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای جدید شبکه قرار بر این شد که در برخی حوزه‌های برنامه‌سازی تحولاتی ایجاد شود که برنامه‌های کودک از جمله «سلام کوچولو» در حوزه کودک و نوجوان نیز مشمول آن بود تا در دوره جدید با توجه به تغییر رویه‌ها بازنگری نسبت به آن صورت بگیرد. در نتیجه در مقطع کوتاهی تصمیم به حذف این برنامه گرفته شد تا با فرصت کافی برنامه‌سازان تحول اساسی در آن ایجاد کنند. وی ادامه داد: از طرفی با توجه به خواست تعداد زیادی از خانواده‌ها و مهدهای کودک که از برنامه سلام کوچولو استفاده می‌کردند تصمیم گرفته شد، سری جدید این برنامه با شرایط ساختاری به روزتر به روی آنتن برود.

مدیر رادیو ایران زمان دقیقی را برای شروع سری جدید «سلام کوچولو» اعلام نکرد. احمدپور سپس تاکید کرد: وظیفه ما این است متناسب با زندگی جامعه امروز مخاطب برنامه‌سازی کنیم؛ در نتیجه باید استفاده بهینه از برنامه‌ها داشته باشیم و علاوه بر اینکه نوستالژی را برای مخاطب حفظ می‌کنیم‌، تاثیرگذاری برنامه‌ها را هم بیشتر کنیم. مدیر رادیو ایران در پایان از تغییرات عمده برنامه‌های این شبکه از ابتدای مهرماه خبر داد و گفت: خیلی از برنامه‌های رادیو ایران در حال حاضر محتواهای خود را تغییر داده‌اند و اکنون نیز شروع به طراحی برنامه‌های جدید برای مهرماه کرده‌ایم.

عذرا وکیلی - تهیه‌کننده و مجری برنامه «سلام کوچولو» - نیز درباره علت پخش نشدن «سلام کوچولو» عنوان کرده بود: من خودم تصمیم گرفتم این برنامه را تا پایان سال 93 کار کنم و فکر کردم در سال جدید فکر و طرح جدیدی را پیاده کنم اما پس از آن هر چقدر که فکر کردم به این نتیجه رسیدم که زیباترین کار همان بودن در دنیای کودکان است؛ یعنی همان «سلام کوچولو». از طرفی خودم را کنار کشیدم تا به جوان‌تر‌ها نوبت بدهم اما تاکنون ندیدم کسی بتواند برنامه‌ای مثل «سلام کوچولو» را در رادیو بسازد. او همچنین در پاسخ به اینکه آیا تمایل ندارد برنامه «سلام کوچولو» را ادامه بدهد؟‌ گفته بود: این بستگی به نظر مدیران دارد و اینکه آیا مردم اصلا این برنامه را دوست دارند یا نه؟! هر چند پس از تعطیلی این برنامه، خیلی از پدر و مادرها تماس می‌گرفتند تا علت را جویا شوند. «سلام کوچولو» نام تنها برنامه‌ رادیویی برای قشر کودک و خردسال است که توسط عذرا وکیلی، مجری و تهیه‌کننده با سابقه رادیو، 40 سال بدون وقفه از رادیو ایران پخش شد. این برنامه در سال جدید بدون اطلاع قبلی متوقف شده بود.
مرجع : ایسنا