به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۸۰۷۸۲

خانم مهندس ایرانی در امریکا به قتل رسید

گروه حوادث: یک زن مهندس ایرانی، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در کانادا در یک پمپ‌بنزین مشغول کار بود، در جریان حمله دو جوان سارق به قتل رسید.
خانم مهندس ایرانی در امریکا به قتل رسید
مریم رشیدی 35 ساله از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی (کارشناس نفت) با همسر و پسر 6 ساله‌اش در شهر کلگری کانادا زندگی می‌کرد.
مریم زمانی پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی شیمی و کسب تخصص در امور نفت و گاز با همسر و فرزندش به کانادا سفر کرد. احمد شاملو - همسر مریم - نیز به عنوان مهندس نفت و گاز از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شده بود. مریم قبل از مهاجرت در پتروشیمی بندر امام کار می‌کرد.

سال گذشته زن و شوهر با سفر به کانادا با توجه به مهارت و تخصص‌شان در رشته مهندسی شیمی سرمایه‌گذاری کردند و همزمان مریم رشیدی برای گذران زندگی به ناچار در «کلگری» کانادا در یک پمپ‌بنزین به عنوان فروشنده بنزین به رانندگان مشغول کار شد تا اینکه یکشنبه هفته گذشته با حادثه مرگباری روبرو شد.احمد شاملو، همسر مریم می‌گوید: روز حادثه در یک تماس تلفنی به من خبر دادند که مریم در حمله دزدان بشدت مضروب شده و حالش وخیم است. به بیمارستان رفتم و به من گزارش دادند که چهار رگ اصلی خون‌رسان به مغزش آسیب دیده و در کما وخیم است.

از قراری که شنیدم 2 تن از دزدان جوان اتومبیل پس از سرقت یک خودرو فرار می‌کنند و برای ادامه فرار به پمپ‌بنزین می‌روند تا بنزین بزنند که همسرم باک بنزین اتومبیل‌شان را پر می‌کند و وقتی می‌بیند دزدان بدون دادن پول بنزین در حال فرار هستند خودش را جلوی اتومبیل‌شان قرار می‌دهد اما دزدان بسرعت راه می‌افتند که همسرم به روی کاپوت ماشین و سپس به روی زمین پرتاب می‌شود، ولی دزدان با زیرگرفتن مریم موفق به فرار می‌شوند.

به گزارش پلیس کانادا مریم به بیمارستان انتقال می‌یابد و سرانجام روز سه‌شنبه گذشته در حال کما جان می‌سپارد. پلیس اعلام کرده که سارقان بین 20 تا 25 سال داشتند که با یک وانت مسروقه به پمپ‌بنزین رفته و پس از دریافت بنزین و زیر گرفتن مریم رشیدی فرار کرده‌اند.
گزارش رسید که پلیس یکی از سارقان به‌نام «کودی میچل» 20 ساله را دستگیر کرده است و جست‌وجو برای دستگیری همدست او ادامه دارد. پلیس می‌گوید در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته پمپ‌بنزین موفق به شناسایی هر دو سارق شده است. آنان در بازداشت هستند و تحقیقات ادامه دارد .
مرجع : خراسان