به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۳ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۸۰۸۲۲

حكایت همسر ایرانی سپ بلاتر/عکس

گروه ورزشی: پیرمرد بشدت مغضوب فیفا، اين روزها مصداق بارز ضرب‌المثل «عشق پیری‌گر بجنبد، سر به رسوایی زند» هم شده است.
ماجرا از خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها شروع شد؛ نامزد سپ بلاتر، رئیس فیفا، ملیت ایرانی دارد! اما این خانم دارای ملیت ایرانی که ظاهرا در روی خوش نشان دادن رئیس سابق فیفا به ایران نقش زیادی داشته، کیست و چه سابقه‌ای دارد؟

دردسرهای زندگی میلیاردری
وقتی به چهره خانمی ایرانی به نام «لیندا باراس» می‌نگرید، اصلا تصور نمی‌کنید او ۵۱ ساله است. نامزد جدید ۶ فوتی رئیس فیفا، درست ۲۴ ساعت پس از دستگیری‌های گسترده در فیفا با لباس قرمز رنگ کنار بلاتر نشست و برای انتخاب مجدد او به‌عنوان رئیس فیفا دعا کرد! وقتی گوش خبرنگاران تیز شد، اطلاعات جالبی از نامزد جدید رئیس سابق فیفا در اختیار عموم قرار گرفت.

همسر سابق یک میلیاردر
لیندا که این روزها همه‌جا از جت اختصاصی تا خصوصی‌ترین میهمانی‌ها کنار بلاتر دیده می‌شود، قبلا همسر میلیاردری به نام کریستین بود و این مرد هم‌اکنون ۲ نوجوان از لیندا به یادگار دارد. نامزد فعلی بلاتر در دوران زندگی با همسر سابقش، روابط خانوادگی با خانواده رئیس فیفا داشت و به گفته خودش اصلا تصور نمی‌کرد روزی به همسر چهارم پسر یک ساعت‌ساز سوییسی تبدیل شود. به گفته دختر عموی لیندا، نامزد فعلی بلاتر و همسرش ۲‌سال قبل از هم جدا شدند و اکنون هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند. از اولین روزهای جدایی، بلاتر و لیندا، رابطه خوب خود را به یک رابطه عاشقانه تبدیل کردند و درنهایت این خانم، همسر چهارم بلاتر نام گرفت.



زندگی شخصی لیندا و بلاتر
طبق ادعای «دیلی میل» زن ۵۱ ساله پس از جدایی از همسر سابقش مدتی را کنار خانواده و یکی از فرزندانش در ساختمانی ۴ طبقه در«سنت برنارد» واقع در جنوب سوییس گذراند. شاید خیلی‌ها اولین حضور او کنار بلاتر را به یاد نمی‌آورند اما باروس برای نخستین‌بار در دوره گذشته مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان، کنار مرد بانفوذ آن دوران فیفا نشست. از همان زمان به همسر بلاتر معروف شد و کنار چهر‌ه‌های مطرح عکس یادگاری گرفت. زندگی قبلی او شاید به اندازه دوران فعلی شیک نبود اما در عوض بلاتر جشنواره‌ای از ازدواج‌های ناموفق داشت. او قبل از این‌که همسری ۲۸‌سال کوچک‌تر از خودش اختیار کند، با تنیسوری ۲۵‌سال کوچک‌تر ازخودش بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ زندگی کرد و در این دوران حتی به دیدار پاپ هم رفت. همسر بعدی بلاتر، یک پزشک به نام بیناکا بود. این بار بلاتر دوست داشت رابطه ادامه یابد و یکی از دوستان نزدیک او ادعا کرد سپ پس از جدایی اعلام کرد دیگر برای همیشه با فوتبال ازدواج می‌کند و قصد ازدواج ندارد!

ماجرای لیندای ایرانی
هریک از همسران قبلی بلاتر ادعا کرده‌اند به خاطر پول سپ با او ازدواج نکرده‌اند چون رئیس سابق فیفا اصولا اهل پول خرج کردن نیست و در دوران ریاستش، متوسط سالی ۲‌میلیون پوند خرج کرد! از لیلیان بینر و باربارا کاسل به‌عنوان اولین همسران بلاتر نام برده می‌شود اما لیندا هم به اندازه او درگذشته فراز و فرود داشته است. طبق گفته «میرر» پدر لیندا تا زمان زنده بودن به خاطر تلاش‌هایش برای رشد و گسترش گلف در سوییس به نام «آقای گلف» معروف بود و دخترش در شرکت تأسیس شده توسط او نقشی کلیدی داشت. برادر لیندا به‌عنوان یک دیپلمات در ۲ مقطع سفیر سوییس در لبنان بود و سابقه نقش‌آفرینی در کنسولگری سوییس در نیویورک دارد. بیوه «آقای گلف» در نقش مادر لیندا، معروف‌ترین چهره پس از دخترش در خانواده‌اش است چون مدام در رسانه‌ها از عدم وجود رابطه بین دخترش و بلاتر حرف زده و موضوع را از بیخ و بن تکذیب کرد.

تولد در ایران، اقامت در سوییس
به نوشته www.famechain.com، لیندا در یک خانواده ارمنی در ایران به دنیا آمد. خانواده او به خاطر تلاش‌های پدر بازرگانشان به نام‌ هاگوب گابریلیان، ثروت زیادی به‌دست آوردند و لیندا دوران کودکی پرناز و تنعمی داشت. همزمان با شکل‌گیری جرقه‌های انقلاب اسلامی، خانواده لیندا بار سفر به سوییس را بستند و ساکن ژنو شدند. آقای گابریلیان همان ابتدا قصد داشت خانواده‌اش را به ایران برگرداند اما چنین اتفاقی رخ نداد. سرانجام وقتی پدر لیندا در‌سال ۲۰۰۵ فوت کرد، از او بابت خدمتش به جامعه مسیحی سوییس تجلیل شد و مراسم ویژه‌ای هم صورت گرفت. حالا لیندا، پرچمدار خانواده‌اش است.

اگر بلاتر تحت فشار استعفا نمی‌داد، شاید همسر ایرانی او می‌توانست یک کاتالیزور در جهت امتیاز گرفتن کشورمان از فیفا و مورد حمایت قرارگرفتن کشورمان ازسوی این نهاد باشد. این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد اما ما می‌توانیم تا هر موقع دلمان می‌خواهد به این اتفاق واکنش نشان دهیم؛ چه از نوع رفتن به صفحه شخصی این خانم و پیغام گذاشتن و احتمالا طلب پول کردن از همسرش باشد و چه از نوع گرم حرفی در محافلی که پای کفاشیان و فوتبال ایران وسط می‌آید!
مرجع : پارسینه