به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۸۰۸۶۵

ورود آبمیوه‌های قاچاق به بازار

گروه اقتصادی: دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره گفت: برخی از آبمیوه‌های موجود در بازار به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند که اقداماتی در راستای جلوگیری از عرضه آنها صورت گرفته و پس از طبقه بندی آبمیوه ها بر اساس کیفیت که در حال اجراست این موضوع به راحتی قابل پیگیری خواهد بود.
ورود آبمیوه‌های قاچاق به بازار
ولی‌الله داوود‌آبادی از کاهش سه درصدی شکر در آبمیوه خبر داد و گفت: تا دو سال آینده می‌توان میزان شکر آبمیوه را تا 10 درصد کاهش داد. وی با بیان اینکه وزارت بهداشت درخواست کاهش 10 درصدی شکر را دارد، اظهار کرد: براساس مذاکرات با وزارت بهداشت قرار بر این شد که میزان شکر آبمیوه به صورت گام به گام کاهش یابد. داوودآبادی ادامه داد: هیچ جایگزینی برای شکر وجود ندارد و تنها می‌توان با افزایش میزان کنسانتره، کمبود شکر را در آبمیوه جبران کرد که این موضوع نیز موجب افزایش کیفیت آبمیوه می‌شود.

دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره با بیان اینکه این مساله موجب افزایش قیمت آبمیوه نیز می‌شود، گفت: کیفیت نقش کلیدی در آبمیوه و کنسانتره دارد که باید در مرحله اول اولویت بندی قرار گیرد. داوودآبادی با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای افزایش کیفیت آبمیوه و کنسانتره در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: افزایش کیفیت آبمیوه و کاهش شکر آن موجب افزایش قیمت این محصول می‌شود که البته باتوجه به خواص این محصول این افزایش قیمت منطقی است.
مرجع : ایسنا