به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۳۱ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۸۱۵۳۷
در اعتراض به یک "ممنوعیت"؛

حضور پررنگ زنان در شبکه‌های اجتماعی

حضور پررنگ زنان در شبکه‌های اجتماعی
گروه ورزشي: سايت آفتاب نيوز نوشت: سالن 12 هزار نفری استادیوم آزادی در پایتخت ایران در یک روز گرم اواخر خردادماه میزبان طرفداران تیم ملی والیبال این کشور بود. ازدحام تماشاچیان مسابقه والیبال ایران و امریکا از هفته ششم لیگ جهانی 2015 از ساعتی قبل تمام صندلی‌ها و سکوها را پر کرده و هیجانی که در سالن مسابقات در جریان بود، اتمسفر بازی را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

لیگ جهانی والیبال مردان به میزبانی ایران تاکنون توانسته هیجان زیادی را میان مردم این کشور تولید کند، به‌ویژه آنکه بازی میان دو کشوری بود که به مدت 35 سال، در فضای دیپلماتیک با یکدیگر منازعه و مخالفت داشتند. به گزارش از آژانس مطبوعات فرانسه، در حالی که طرفداران تیم ملی ایران توانستند روز گذشته با حضور در سالن ورزشی به حمایت تیم محبوب خود بپردازند، نیمی از آنها به دلیل زن‌بودنشان از این فرصت محروم شده‌اند.

هنگامی که دولت ایران اعلام کرد که برخی زنان می‌توانند برای تشویق تیم تیم ملی والیبال به سالن راه پیدا کنند، بسیاری از آنان دوباره امیدوار شدند. اما رسانه‌ها می‌گویند از مجموع 12 بلیط فروش رفته، 200 صندلی به زنان تعلق گرفته است؛ زنانی که از اقوام بازیکنان و عوامل فدراسیون بوده‌اند. زنان اما با حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند تلاش کنند تا توجه دولت را با خود همراه کنند و بیشتر از آنچه در گذشته بوده، از حقوقشان دفاع کند. ممنوعیت حضور زنان ایرانی در استادیوم‌ها در حالی صورت می‌گیرد که زنان خارجی می‌توانند در سالن‌های ورزشی این کشور حضور پیدا کنند.

دولت حسن روحانی با این شعار بر سر کار آمد که اجازه ندهد تندروها مانند دولت گذشته، برای حقوق فردی ایرانی‌ها تصمیم‌گیری کنند؛ مشاور روحانی در امور زنان نیز بارها حمایت خود را از حضور زنان در ورزشگاه اعلام کرده است. اما حتی او نیز جواب درستی برای اینکه چرا زنان نمی‌توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند، نمی‌یابد. حرکت‌های دولت برای تحقق‌بخشیدن به اهدافش با موانع زیادی روبرو است.