به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۸۱۶۵۹

کلنگ‌زنی آزادراه تهران با حضور جهانگیری

گروه اقتصادی: آزادراه بزرگ کنارگذر جنوبی تهران پس از چند ماه وقفه در آغاز به کار سرانجام در نخستین روز از تابستان امسال با حضور معاون اول رییس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.
این پروژه 158 کیلومتری که بناست منطقه آبیک را به ‌چرمشهر ورامین متصل کرده و سپس به قطعه اول آزادراه حرم تا حرم متصل شود با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سردار عبداللهی کلنگ‌زنی می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه، بناست این آزادراه مهم ظرف مدت سه سال به بهره‌برداری نهایی برسد و از نظر برآوردهای اعتباری نیز طبق اطلاعات ارائه شده حدود 70 درصد از پروژه با منابع مالی بخش خصوصی و 30 درصد مابقی نیز از سوی دولت به شکل ارائه تسهیلات مالی صورت خواهد گرفت.

این آزادراه که از آن به عنوان یکی از راه‌حل‌های اصلی برطرف کردن گره ترافیکی تهران یاد می‌شود، در صورت افتتاح می‌تواند مسیر مسافران خراسان رضوی و استان‌های شمال شرقی را از پایتخت دور کرده و با یک راه مستقیم از طریق ورامین به آزادراه حرم تا حرم متصل کند. در سوی مقابل نیز مسافرانی که از جنوب و مرکز کشور قصد حرکت به سمت مرزهای شرقی را دارند می‌توانند بدون ورود به دامنه ترافیکی تهران راه خود را جدا کرده و با راه‌های ترانزیتی اصلی کشور متصل شوند. طبق اعلام وزارت راه شهر و سازی، کاهش بار ترافیکی تهران و کاهش آلودگی هوای این شهر در کنار صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت از جمله اصلی‌ترین اهداف ساخت این آزادراه به حساب می‌آید.
مرجع : ایسنا