به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۸۱۶۸۴

توطئه شوم دختر‌ جوان برای پدرخوانده‌اش

گروه حوادث: کارمند بانک زمانی که سرپرستی دختر خردسال را به‌عهده می‌گرفت نمی‌دانست 25 سال بعد قربانی توطئه شوم او می‌شود.
توطئه شوم دختر‌ جوان برای پدرخوانده‌اش
پنجم اردیبهشت امسال مردی 59 ساله با مراجعه به پلیس آگاهی از گم شدن مرموز برادر 68 ساله اش به نام رضا خبر داد.این مرد در شکایتش به ماموران گفت: چند سالی است در دانمارک زندگی می کنم و تلفنی با برادرم در ارتباط هستم. او بازنشسته بانک ملی است و همراه دخترخوانده اش به نام آتوسا زندگی می کند.وی ادامه داد: از دو سال قبل ارتباطم با برادرم قطع شد. ابتدا به موضوع مشکوک شدم اما آتوسا مدعی شد حال پدر خوانده اش خوب است. از سوی دیگر هر ماه حقوق بازنشستگی رضا از حسابش برداشت می شد. از چندی قبل آتوسا هم به طرز مرموزی ناپدید شد.

به همین دلیل به ایران آمدم تا پیگیر سرنوشت آنها باشم. ابتدا به خانه برادرم در شرق تهران رفتم که متوجه شدم برادرم خانه را دو سال قبل فروخته است. با هر زحمتی بود آدرس جدیدشان را به دست آوردم و آنجا رفتم، اما متوجه شدم آن خانه نیز اسفند سال 91 توسط آتوسا فروخته شده است. همسایه های برادرم مدعی شدند او را دو ماهی در این خانه دیده اند و پس از آن دیگر خبری از برادرم نبوده تا این که 6 ماه بعد خانه توسط دخترش فروخته شده است. در ادامه ماموران به تحقیق از خریدار خانه پرداختند که او مدعی شد خانه به نام دختر جوان بود و من از طریق بنگاه آن را خریدم و پولش را پرداخت کردم. در آن زمان من هیچ مردی را در کنار دختر فروشنده ندیدم.

با اظهارات این مرد، ماموران که احتمال می دادند اتفاقی برای رضا افتاده باشد تحقیقات خود را برای شناسایی مخفیگاه آتوسا آغاز کردند. در همین حال با بررسی نقل و انتقالات اموال مرد 68 ساله ماموران متوجه شدند یک ویلا نیز در چمستان استان مازندران به نام او بوده که پس از انتقال سند به نام آتوسا، خرداد سال 92 به فروش رفته است. در ادامه تحقیقات برادر رضا به کارآگاهان گفت: برادرم، آتوسا را 25 سال قبل از پرورشگاه تحویل گرفت تا او را بزرگ کند. او در بچگی دختر خوبی بود اما چون ما از ایران مهاجرت کردیم دیگر خبری از اخلاق و رفتار او نداشتم. فقط می دانم برادرم برای نگهداری او زحمات زیادی کشید. فکر می کنم او بلایی سر رضا آورده تا اموالش را تصاحب کند. به همین دلیل از او شکایت دارم.

ماموران که احتمال می دادند دخترخوانده 31 ساله از سرنوشت رضا خبر داشته باشد تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه او را آغاز کردند و سرانجام توانستند اواخر هفته گذشته او را همراه پسر مورد علاقه اش به نام محمد40 ساله حوالی چمستان شناسایی و دستگیر کنند.
با انتقال متهمان به تهران، آتوسا در بازجویی های اولیه به قتل پدرخوانده اش با همدستی محمد برای تصاحب اموال او اعتراف کرد. پس از اعتراف به این جنایت، با دستور سجاد منافی آذر بازپرس ویژه قتل، تحقیقات برای مشخص شدن انگیزه جنایت و محل دفن جسد آغاز شد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران