به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۸۱۷۰۱

تفاوت مغز افراد منطقی و احساساتی

گروه علمی: محققان در مطالعه ای توانستند تفاوت های فیزیکی را در مغز افرادی که به احساسات دیگران پاسخ احساسی نشان می دهند در مقایسه با مغز افرادی که پاسخ منطقی می دهند، بیابند.
تفاوت مغز افراد منطقی و احساساتی
مطالعات محققان دانشگاه موناش استرالیا از ارتباط بین تراکم ماده خاکستری مغز و میزان همدلی و احساسات در انسان ها خبر می دهد.این مطالعه نشان می دهد، افرادی که دارای تراکم بیشتری در سلول های خاکستری مغز خود هستند، در ابراز رفتارهایی مانند همدلی عملکرد بهتری را نسبت به سایرین از خود بروز می دهند.

این مطالعه به سرپرستیRobert Eres انجام شده و نشان می دهد، انسان ها به دو گروه همدلی احساسی و همدلی شناختی تقسیم می شوند. افرادی که در گروه همدلی احساسی قرار می گیرند، همان افرادی هستند که از دیدن یک صحنه یا فیلم ناراحت شده و گریه می کنند. افرادی که در گروه همدلی شناختی قرار می گیرند، همان افراد منطقی هستند که در برابر وقایع مختلف، پاسخ احساسی نشان نمی دهند.

در این مطالعه، محققان از مورفومتری بر مبنای واکسل VBM استفاده کردند تا بتوانند علاوه بر بررسی میزان تراکم ماده خاکستری در شرکت کنندگان، به میزان همدلی شناختی و همدلی احساسی در آنها نیز بپردازند. در پایان تحقیقات مشخص شد، افرادی که از امتیازات بالاتری برای همدلی احساسی برخوردار بودند، دارای تراکم بیشتری از ماده خاکستری در insula هستند. ( insula ناحیه ای در قسمت میانی مغز است). اما آنهایی که امتیازات بیشتری را در همدلی شناختی به خود اختصاص دادند، دارای تراکم بیشتری در midcingulate بودند. (midcingulate ناحیه ای که دو نیمکره مغز را به یکدیگر وصل می کند).
این مطالعه نشان می دهد که رفتارها چگونه از فعالیت و عملکرد مغز نشات می گیرند.
مرجع : مهر