به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۸۱۹۹۱
او خودش متهم شماره‌ اول مفاسد اقتصادی است

احمدی‌نژاد محصول یکدست کردن حاکمیت بود

گروه سياسي: يك فعال سیاسی اصلاح‌طلب مي گويد: احمدی‌نژاد اگر مستقیما در مسائل و اختلاس‌های مالی دخالت نداشته باشد، به‌ سبب انتصاب این افراد و هم حمایت از این افراد، الان در واقع متهم شماره یک مشکلات اقتصادی و فسادهای اقتصادی است.
احمدی‌نژاد محصول یکدست کردن حاکمیت بود
علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در تشریح مسائل کشور در هشت سال دولت احمدی‌نژاد گفت: من فکر می‌کنم مسئله‌ای که در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد، این بود که ما مشکلات اقتصادی داشتیم که مسبب یک بخش آن تحریم‌ها بود و بخش دیگر به‌خاطر ناکارآمدی سیستم دولت. به‌جای اینکه علت را برطرف بکنند، در جهت حل کردن مسائل اقتصادی، وظیفه‌ای را برای دولت تعیین کردند که قانون را دور بزند و خارج از تصمیمات مجلس، بودجه‌ای به آنها اختصاص پیدا کند و از روش‌های غیرمعمول پول را انتقال دهند.
 
تاجرنیا، درباره بازداشت دو نفر از معاونان رئیس‌جمهوری سابق اظهار کرد: پیش از اینکه در این باره بحث اشخاص مطرح باشد نوع نگاهی که منجر به این مسئله شد مهم است. چون احمدی‌نژاد محصول یکدست کردن حاکمیت بوده است. تاجرنیا گفت: هرچند بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد، بین برخی جریانات اصولگرا اختلاف افتاد، به‌هرحال احمدی‌نژاد محصول جریان اصولگراست. حتی بعد از گذشت چهار سال از دوره اول فعالیت او باز هم تمامی جریان اصولگرا علی‌رغم اختلافاتی که داشتند، از آقای احمدی‌نژاد حمایت کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: امروز باید دولت احمدی‌نژاد، عملکرد و خروجی‌های آن را منتسب به جریان اصولگرا بدانیم. بدون شک کسی نمی‌تواند امروز با زدن نعل وارونه و پوشیدن پوستین وارونه فرار کند. وی افزود: این ماجرا نشان داد که یکدست کردن حاکمیت و کنار زدن منتقدان و بستن چشمان بینای سیستم حاکمیت یعنی مطبوعات و رسانه‌ها، آفت‌هایی را به‌دنبال دارد که باعث می‌شود، سیستم کنترل نهادهای اجرایی و حاکمیتی از بین برود و هر نهاد و مجموعه‌ای هم که کنترل نشود و نظارتی بر آن نباشد، لاجرم دچار فساد می‌شود.

تاجرنیا در گفت‌وگو با آنا ادامه داد: از طرفی این ماجرا نشان داد شعارزدگی و عوام‌فریبی پوششی برای سوء استفاده کردن‌های مختلف است. در واقع از «جنس مردم بودن» و «خود را رایحه خوش خدمت معرفی کردن» یک سؤال بزرگ در ذهن مردم ایران ایجاد کرده که چنین افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند به دنبال چه هستند؟ وی اظهار کرد: به نظر من نهادهای خارج از دولت نیز مقصر هستند. باتوجه به تنگناهایی که در شرایط اقتصادی برای دولت به وجود آمد، متأسفانه یکسری اختیارات و امتیازاتی برای دور زدن برخی از قوانین به آنها داده شد.

تاجرنیا در تشریح مسائل کشور در هشت سال دولت احمدی‌نژاد گفت: من فکر می‌کنم مسئله‌ای که در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد، این بود که ما مشکلات اقتصادی داشتیم که مسبب یک بخش آن تحریم‌ها بود و بخش دیگر به‌خاطر ناکارآمدی سیستم دولت بود. به‌جای اینکه علت را برطرف بکنند، در جهت حل کردن مسائل اقتصادی، وظیفه‌ای را برای دولت تعیین کردند که قانون را دور بزند و خارج از تصمیمات مجلس، بودجه‌ای به آنها اختصاص پیدا کند و از روش‌های غیرمعمول پول را انتقال دهند.

تاجرنیا با اشاره به دفاع احمدی‌نژاد از حمید بقایی گفت: آقای احمدی‌نژاد اگر این مسائل را مطرح می‌کند به نوعی خاکریز برای خود درست می‌کند. رئیس قوه مجریه مسئول عملکردهایی است که در آن سیستم به‌وجود آمده است. آقای احمدی‌نژاد اگر مستقیما در مسائل و اختلاس‌های مالی دخالت نداشته باشد، به‌ سبب انتصاب این افراد و هم حمایت از این افراد، الان در واقع متهم شماره یک مشکلات اقتصادی و فسادهای اقتصادی است.

او درباره نامه اخیر احمدی‌نژاد در دفاع از بقایی افزود: الان ایشان شرایطی را ایجاد می‌کند که برای خود حاشیه امنی داشته باشد. حتی این نامه بیشتر یک نامه سیاسی است که به مردم بگوید مشکل آقای رحیمی و بقایی یک مشکل اقتصادی نیست و بلکه مشکل سیاسی افراد با احمدی‌نژاد است، وگرنه اگر آقای احمدی‌نژاد غیر از این نیتی داشته باشد برای چه باید پاسخ بدهد؟ یک مدیری مشکل داشته است و توسط قوه قضائیه دستگیر شده که یا مجرم شناخته می‌شود یا مجرم شناخته نمی‌شود؛ چرا آقای احمدی‌نژاد باید دفاع کند؟ الان که دولتی نیست و مسئولتی هم ندارد و بقایی معاون او نیست. بنابراین این اقدامات برای فشار بر قوه قضائیه انجام می‌گیرد مثل کارهایی که وی در زمان ریاست جمهوری خود نیز انجام می‌داد.

تاجرنیا در پایان گفت: من فکر می‌کنم متأسفانه باید بپذیریم که اگر سیستم حاکم نباشد و رفتارهای سلیقه‌ای باب شود، طبیعتا اتفاقاتی شبیه به این رخ می‌دهد و این عبرتی باید باشد برای آنها که فکر می‌کنند با یکدست کردن حکومت، جامعه را به سمت خوبی به پیش ببرند.

عمورسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۰۹:۰۸
احمدی نژاد یک نکته را فراموش کرده وان نکته اینست که این دستگیریها از سوی قوه قضائیه صورت گرفته که جریانی مستقل از دولت است که فکر کند سیاسی است و فقط دارد با عوام فریبی خودش را نجات دهد (311107)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۲:۲۴
کاشکی یک دادگاه صالحه کل جریانات سالهای 84و88 را بررسی ومسببان وفتنه گران واقعی را به مردم معرفی می کرد تا معلوم شود که احمدی نژاد واقعا هیچکس را قبول نداشته است!!!!!!! (311156)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۲۰:۱۷
اشتباه نکن اویک نفرراقبول داشت که نامش هم محموداست!!!!!!!!!!! (311194)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۲۱:۳۱
درخواست عمومی مردم: کمیته بررسی غارت ملی را تشکیل شود. لطفا باز نشر شود (311199)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۲۱:۵۱
هرچه از اختلافات سیاسی و جناحی امروز داریم از مناضره ها و خط قرمز شکستن او و رجز خواندن برای رقیب پس از نتیجه انتخابات است. کاش سال88 نبود!! (311203)
اکباتان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۰۹:۴۹
همان جریان به اصطلاح اصولگرا دارد برای تبرئه خود احمدی نزاد را تطهیر می کند. نمونه اش در مراسم تشییع شهدای غواص و دیدار با رهبری و... (311119)
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۰۹:۵۵
تو این مملکت اگه رییس جمهور بله قربان گو باشد دیگه کسی باهاش کاری ندارد حتی اگه اختلاص کنه (311121)
اقایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۰:۱۶
اقای تاجر نیا اگر در نمرات دانشگاهی خود دست نمی بردی و از عضویت در انجمن اسلامی برای گرفتن مدرک استفاده نمی کردی الان طلبکار می شدی؟؟؟؟؟ تازه اگر به خاطر انتصاب باید پاسخ گو باشد پس باید هاشمی و خاتمی و الان روحانی .... که حتی اموال خودشان را هم جرات نمی کنند به اطلاع مردم برسانند (311123)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۰:۲۱
عمرا احمدی نژاد محاکمه بشه، چون محاکمه احمدی نژد ...... (311124)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۰:۴۵
روز به روز محبوبیت احمدی نژاد بیشتر بیشتر میشود ..... (311128)
منصور احمدي
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۷:۲۵
راستي ميگي ها !!! من ١٠٠٠متر خانه باغ رو با مسكن مهر تحويل گرفتم بعد با وامش ازدواج كردم چون خيلي مفت بود بچه دارم شدم چون تمام مخارجش رو احمدي نزاد قبول كرد وگفت به هر بچه يه ميليون تومن ميده تازه بابن هر بچه ٤٥٠٠٠ تومن يارانه الانم تو خونه نشستم با اون دلار هاي ١٠٠٠تومني كه با درايت ايشون ٤برابر شد از راه دور سهام عدالت كارخونه ام رو رصد ميكنم با يه ايران اب زرشك !!!! (311185)
دیده بان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۱:۲۰
بهارجان تمام سعیت رو بکن احمدی نژاد رو بکوبی نکنه دوباره بالا بیاد که بیچارمون میکنه بخدا. اون از مسکن مهرش ، اون از پروژه های عمرانیش همش 100 درصد بضرر کشور بوده خدا رو شکر ما یه رسانه با انصاف مثل بهارنیوز داریم!! (311134)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۱:۳۱
کسی که نتوانست یک شهرداری را مدیریت کند ،،مسئولین مدیریت یک کشور را به او واگذار کردند،،شورای نگهبان با علم اینکه ایشان پرونده فساد و گمشده 600 میلیارد تومانی دارد او را تأیید صلاحیت کردند،،نظام احمدی نژاد را خوب میشناخت و خیلی خوب هم ازش سواری گرفت. (311140)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۱:۴۸
تعجب میکنم که چرا خیلی ها نسبت به کلمه آخوند و یا ملاّ حساسّیت دارند در حالیکه حضرت امام (ره) بسیار و بسیار از کلمه آخوند استفاده میفرمودند>>ایرانی ها زود جو گیر میشوند که چون مجاهدین از کلمه آخوند استفاده میکنند پس زشت است .اگر کلمه آخوند بد است از آقای حداد عادل میخواهیم آنرا از فرهنگستان زبان خذفش کند.جالب است که آخوند خراسانی معروف ترین فیلسوفی است که با این نام شناخته میشود. (311145)
معاون اول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۵:۰۱
اگر وابستگی های خانواده اقای خاص باند انحرافی و گفته های داود احمدی نژاد که گفته باند انحرافی با مجاهدین خلق ارتباط داشته اند و ضدیت افراطی و مشابه این دو باند انحرافی و مجاهدین را با اصلاحطلبآن کنار هم قرار دهی آنگاه استفاده مشترک آنها از کلمه آخوند هم معنا پیدا می کند ، به خصوص اگر صدماتی که اینها در هشت سال از داخل به وحدت داخلی و با وضع تحریم علیه کشور زدند ، آنگاه قضییه مشکوک تر میشود (311173)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۱
بفرمایید این هم سند:

ملا محمد کاظم خراسانی (هروی) (۱۲۵۵ قمری برابر ۱۲۱۸ شمسی، مشهد - ۱۳۲۹ قمری برابر ۱۲۹۰ خورشیدی، نجف) مشهور به آخوند خراسانی و صاحب کفایه (کفایة الاصول)، فقیه، سیاستمدار و مرجع تقلید عصر خود بود.

آخوند خراسانی در کنار شیخ عبدالله مازندرانی و میرزا حسین خلیلی تهرانی سه مرجع تقلید حامی مشروطیت در ایران بودند که به آیات ثلاث معروف می‌باشند. (311146)
خرداد 96
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۳
هرکه ادعایی درباره دکتر احمدی نژاد داره بیاد دو نفری با دکتر برن بین جمعیت مردم ببینم کی رو بیشتر تحویل میگیرند !
---------------------
این دولت در بهار 96 باید به مستضعفان برگردد. (311148)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۷
با این حرفته تمامی مسئولینی که عزل و نصب میکنند و افرادی را سرکار میگذارند هم زیر سوال میرند. یک کمی فکر کن و حرف بزن. (311150)
خرداد 96
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۱:۵۹
دکتر احمدی نژاد: همانطورکه گفتم بنده عضو هیچ حزب و دسته ای نیستم ...
بیخود با مغالطه دکتر عزیز ما رو به اصولگراهای ... نچسبونید !
این دولت در بهار 96 باید به مستضعفان برگردد .
زنده باد بهار (311151)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۲:۱۷
احمدی نژاد همه چیز را خراب کرد اما یک چیز را درست کرد و اون درست کردن هاشمی بود!!

روی کار امدن احمدی نژاد و اقدامات عجیب و غریب او باعث شد هاشمی به راه درست (مردم) تغییر جهت دهد و مردمی شود. (311154)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۲:۳۰
به امیدروزی که محاکمه اوراشاهدباشیم وآنجه که سزای اوست رابه اوبدهند. (311157)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۲:۳۲
احمدی نژاد آرمان یکدست شدن حاکمیت بود اما عملکرد احمدی نژاد محصول سیاست یکدست سازی حاکمیت بود (311158)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۲:۵۰
با اونی که فعلا کار ندارند و حمایت میکنند روحانیه (311162)
منصور احمدي
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۷:۳۰
اب رو بريزين اونجاييكه بيشتر ميسوزونه!!!
استاد أدبيات دانشگاه ايرانيان
محمود احمدي نزاد (311186)
محمودی - خوزستان -اندیمشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۴:۱۴
عزیزان چرا؟ هرکس درایران رییس جمهورشده بعدازپایان دورانش به گیره میدهند هاشمی-خاتمی-احمدی نژاد و...فردا هم حتماً روحانی البته که انسانها معصوم نیستندوحتما اشتباه میکنند پس کمی باانصاف آنها رانقدکنیم که نقدخوب است اما نقدسازنده نه تخریب کنند ان شاالله خداوندماراهدایت کند (311166)
از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۶:۰۶
یه جوری میگن احمدی نژاد انگار دیو شش سره مگه یک کشور رو یک نفر اداره میکنه گیریم خیلی بد بوده اصلا وقت کرده این همه گند رو بزنه؟ یارو کارمند بانکه جیب مشتری بانک رو خالی کرده مقصرش احمدی نژاده ، پیره زنه تو صف نان با پیرمرده درگیر شده مقصرش احمدی نژاده یکم صادق باشید بد نیست (311176)
روزی طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ۱۹:۰۵
اگه محمدرضا برگشت محمود هم بر میگرده . (311191)