به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۵
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۸۲۰۲۶
كري با عصا در مذاکرات نهایی ژنو شركت مي‌كند

آخرین وضعیت جسمانی جان کری/تصاوير

گروه بين‌الملل: جان كري وزیر خارجه آمریکا با عصا زير دستان خود، برای شرکت در مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ روز جمعه عازم وین پایتخت اتریش خواهد شد.
آخرین وضعیت جسمانی جان کری/تصاوير
به گزارش ابنا، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا علیرغم مشکلات شکستگی پا فردا به وین سفر می‌کند تا در مذاکرات نهایی ایران و ۱+۵ حاضر شود. وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با عصا در نشست خبری با «وانگ یانگ» معاون نخست وزیر چین در واشنگتن حاضر شد.وی در این نشست گفت که در خصوص خاورمیانه و نقش مشترک چین و آمریکا در این منطقه، زمینه‌های همکاری در افغانستان، مذاکرات هسته‌ای ایران، عملیات ضدتروریسم بحث و گفتگو کردیم.

کری با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در باره مذاکرات هسته‌ای گفته است که مواضع ایشان در تمام روند مذاکرات تغییر نکرده است و سخنان اخیرشان مانع از مذاکرات هسته‌ای نخواهد شد. وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: آنچه برای ما در مذاکرات هسته‌ای مهم است، سندی است که درباره چارچوب آن به تفاهم رسیده‌ایم و باید جزییاتش را تنظیم کنیم. «جان کربی» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که جان کری برای شرکت در مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، چین، روسیه انگلیس، فرانسه و آلمان) روز جمعه عازم وین پایتخت اتریش خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز صبح شنبه ۶ فروردین عازم وین می‌شود. ایران و گروه ۱+۵ هم اکنون در حال مذاکره برای دستیابی به توافقی برای مسأله هسته‌ای تهران هستند. دو طرف قرار است تا روز ۹ تیر (ماه جاری) یعنی مهلت از پیش تعیین شده مذاکره کنند. ایران بارها اعلام کرده در پی توافقی خوب است و مقید به زمان نیست.