کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سند حمل و نقل آماده طرح در هیئت دولت است

ایسنا , 5 تير 1394 ساعت 10:12

گروه جامعه: معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تشریح آخرین وضیت سند آسیب شناسی کلان شهرها در کشور، گفت: سند حمل و نقل کلانشهرهای کشور پس از بررسی در کمیته‌های تخصصی به کمیسیون اصلی ارجاع داده شده و در حال حاضر آماده طرح در هیئت دولت است.


علی نوذر پور  با بیان اینکه هیئت دولت در راستای کمک به شهرداری ها تصویب و ابلاغ سندهای آسیب شناسی را دستور کار قرار داده است، افزود: تدوین سند آسیب شناسی کلانشهرها از جمله ماموریت‌های کمیسیون جدید خاص کلان شهرهاست که به عنوان کمیسیون هشتم دولت تشکیل شده؛ این کمیسیون در دولت تدبیر و امید تشکیل شد و یکی از وظایفی که برای خود در نظر گرفته تدوین سند آسیب شناسی کلان شهرها و ارائه راه حل‌ها و ایجاد هماهنگی بین شهرداری ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی است.

وی افزود: برای تدوین سند آسیب شناسی کلانشهرها محورهای اساسی تعریف شده است که به تدریج سند این محورها توسط وزارت کشور تهیه و به کمیسیون ارائه می شود. یکی از این محورها خدمات شهری است که در چهار بخش فضای سبز، آتش نشانی، پسماند و میادین میوه و تره بار تدوین می شود که تاکنون محورهای آتش نشانی، فضای سبز، و پسماند به تصویب هیئت دولت رسیده است. نوذرپور درخصوص بخش میادین میوه و تره بار نیز گفت: این بخش ضمن اینکه در کمیسیون اصلی دولت تصویب شده، در کمیته‌های تخصصی و فرعی نیز به تصویب رسیده و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شده است.

وی ادامه داد: محور دیگر این سند موضوع حمل و نقل و ترافیک است که شامل بخش‌های مختلفی مانند تصادفات و ایمنی، حمل و نقل و آلودگی هوا، تقاضای سفر و مدیریت یکپارچه حمل و نقل در سطح کلان می‌شود. این بخش‌ها نیز در کمیته تخصصی تصویب شده و درحال حاضر آماده طرح در کمیسیون خاص دولت است.

معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور درباره سند آسیب شناسی مسائل فرهنگی اجتماعی کلان شهرها نیز گفت: این سند را وزارت کشور تهیه کرده و به دولت ارسال کرده و وارد بررسی کارشناسی در دولت شده است.

وی سند ساماندهی صنایع و مشاغل شهری را یکی دیگر از سندهای آسیب شناسی کلانشهرها معرفی کرد و افزود: این سند در وزارت کشور نهایی شده است و در هفته های آتی جلسات بررسی تخصصی آن برگزار می شود. نوذرپور شهرسازی را آخرین محور سند آسیب شناسی کلانشهرها معرفی کرد و ادامه داد: مسئول تهیه محور شهرسازی وزارت راه و شهرسازی است که باید آن را به کمیسیون تخصصی ارائه دهد. در حقیقت مأموریت تهیه این سند در پنج محور، نخست به وزارت کشور سپرده شده بود که آماده شده و ماموریت این محور یعنی آسیب شناسی شهرسازی به وزارت راه و شهرسازی محول شده است.


کد مطلب: 82059

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/82059/سند-حمل-نقل-آماده-طرح-هیئت-دولت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir