به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۳۰
 
۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۸۲۱۱۳

توضیحات کرباسچی در باره اظهاراتش

گروه سیاسی: جلسه افطاری رییس‌جمهور با دبیران کل احزاب و شخصیت های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در حالی به پایان رسید که تعدادی از رسانه های اصولگرایان از ترک جلسه توسط "برخی شخصیت های سیاسی" در اعتراض به سخنان کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داده و به نقل از غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نوشتند: "بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم. آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است....این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت ندارد".

اما خود غلامحسین کرباسچی در مصاحبه‌ای ماجرا را چنین توضیح می‌دهد: "من در سخنان خود گفتم که هیچ کدام از احزاب، گروهها و شخصیت ها و حتی کسانی که ممکن است رفتارشان در تعارض با نظام تلقی شود دنبال مقابله با نظام نبوده و نیستند. هیچ کدام از احزاب اصلاح طلب هم نمی خواهند خدشه ای به کشور و نظام و منافع ملی وارد شود بلکه دنبال امنیت ملی، منافع ملی، حقوق شهروندی و دموکراسی و آزادی و.. هستند. گفتم حتی آقای مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی هم اگر در این جمع بودند سرمسائل ملی کشور و امنیت کشور و توسعه کشوراگر وحدت و همدلی اتفاق بیفتد حتما خوشحال می شدند و نمی خواستند تعارضی ایجاد شود و دنبال تعارض نبودند".

او همچنین می گوید: "ما ندیدیم کسی جلسه را ترک کند. آنجا چون جمعیت زیاد بود البته من دیدم آقای مصباحی مقدم بیرون رفت، فکر کردم شاید نمازی چیزی داشته که بیرون رفته، چون مغرب بود. حالا که خودش چنین گفته خب رفته. هیچ مساله دیگری هم نبود. آقای روحانی هم صحبت های خوبی درباره مشارکت مردم در انتخابات و جمهوری بودن و تعامل گروههای سیاسی گفت و اینکه کشور نباید در انحصار گروه خاصی باشد. از این جلسات و مذاکره و گفتگوی گروههای سیاسی هم استقبال کرد".