به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۸۲۲۳۵

ممانعت از فرود هواپیمای حوثی‌ها در صنعا

گروه بین‌الملل: یک مقام فرودگاه بین المللی صنعا روز گذشته گفت: عربستان مانع فرود هواپیمای عمانی حامل هیات شرکت کننده انصارالله (حوثی‌ها) در مذاکرات ژنو در فرودگاه بین المللی صنعا شد.
به گزارش ایرنا این منبع افزود: عربستان با رهگیری هواپیمای عمانی حامل هیات انصار الله و چند تن از مجروحان انفجارهای مساجد بدر و الحشوش در صنعا، مانع فرود این هواپیما در صنعا شد. وی ادامه داد: عربستان 10 دقیقه قبل از فرود هواپیمای عمانی در فرودگاه صنعا در آسمان استان مارب در شمال صنعا اقدام به رهگیری این هواپیما ومخالفت با فرود آن کرد.

به گفته این منبع، هواپیمای مذکور دارای مجوز پرواز از مسقط پایتخت عمان و فرود در فرودگاه صنعا می باشد اما تا این لحظه دلایل رهگیری این هواپیما توسط عربستان مشخص نشده است. محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله یمن در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: این هواپیما متشکل از 20 تن از اعضای این جنبش واعضای حزب کنگره سراسری مردمی ودیگر احزاب شرکت کننده در مذاکرات ژنو بعد از ظهر روز گذشته مسقط را به مقصد یمن ترک کرد که با مخالفت عربستان با فرود آن در صنعا مواجه شد.

انصار الله، عربستان را مسئول ممانعت از فرود هواپیمای عمانی حامل اعضای هیئت خود پس از ورود به آسمان یمن در استان مارب واجبار آن به بازگشت به سلطنت عمان می داند. انصار الله تاکید کرد این هواپیما دارای مجوز پرواز وفرود بوده است. مذاکرات یمنی - یمنی که نیمه ژوئن جاری در ژنو برگزار شد بدون دستیابی به هرگونه توافق با هیئت ریاض درباره برقراری آتش بس به پایان رسید.