به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۸۲۴۹۲

ادعای سعودی‌ها از حضور سپاه در عراق

گروه بین الملل: روزنامه سعودی عکاظ مدعی شد حیدر العبادی نخست وزیر عراق با ورود نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به خاک عراق موافقت کرده است.
ادعای سعودی‌ها از حضور سپاه در عراق
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نوشته امروز روزنامه عکاظ چاپ عربستان در اینترنت، ‌منابع عالی رتبه عراقی گفتند در زمان سفر اخیر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به تهران، توافق هایی نظامی میان ایران و عراق صورت گرفت مبنی بر این که یگانهائی از سپاه پاسداران انقلاب ایران در اقدامی شبیه به یورش زمینی،‌ وارد خاک عراق شوند. این در حالی است که یک مسئول بلندپایه عراقی به عکاظ گفت عبادی درباره جزئیات سفرش به تهران، چیزی به شورای وزیران نگفته است و اشاره ای به این نکرده است که به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اجازه داده است وارد خاک ایران شوند تا از نیروهای بسیج مردمی عراق حمایت کنند.

بنا به گفته این مسئول عراقی این اقدام نیروهای سپاه، اشغالگری محسوب می شود. عکاظ نوشت تهران هم به جزئیات سفر عبادی و توافق های نظامی صورت گرفته در این سفر اشاره ای نکرده است اما اعلام کرد نشست سه جانبه میان ایران ،‌ سوریه و عراق به زودی در بغداد برگزار می شود تا همکاریهای امنیتی و نظامی برای مقابله با داعش افزایش یابد. قرار است در این نشست سه جانبه، خبر ورود نیروهای سپاه پاسداران انقلاب ایران به خاک عراق برای مبارزه با داعش اعلام شود. عبد السلام المالکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در گفتگو با عکاظ خبر مزبور را تایید کرد و گفت در نشست سه جانبه ائتلاف جدیدی برای مبارزه با تروریسم ایجاد خواهد شد.