به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۸ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۸۲۵۴۶
در ادامه موج فزاینده‌‌ حملات تروريستي هواداران اخوان المسلمین

دادستان کل مصر در انفجار بمب کشته شد

گروه بين​الملل: هشام برکات دادستان کل مصر روز دوشنبه و ساعاتی پس از زخمی شدن در انفجار بمب در مسیر خودروی حامل وی در قاهره، در بیمارستان جان باخت.
دادستان کل مصر در انفجار بمب کشته شد
مقام های مصری پیشتر گفته بودند که یک بمب گذار انتحاری خودروی خود را به خودروی برکات زده است. این مقام ها سپس اعلام کردند که یک خودروی بمب گذاری شده احتمالا در نزدیکی خودروی حامل برکات منفجر شده است. در جریان این حمله 2 غیرنظامی و 2 نیروی پلیس نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش، قضات و دیگر مقام های مصری به طور فزاینده‌ای هدف حملات هواداران اخوان المسلمین که از صدور احکام شتابزده علیه اعضای این گروه غیرقانونی در مصر خشمگین هستند، قرار می گیرند. آنها ماه گذشته از هواداران خود خواستند به قضات در این کشور حمله کنند. پیشتر در همین ماه، 3 قاضی در شهر العریش در شمال صحرای سینا به ضرب گلوله کشته شدند.

مصر با تحرکات و حملات تروریست های مستقر در سینا مواجه است که از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری پیشین این کشور، صدها نیروی پلیس و سرباز را در حملات خود کشته است.

دادستان مصر که نقش زیادی در محاکمه و صدور احکام اعدام برای رهبران اخوان المسلمین دارد یکی از گزینه‌های اصلی از سوی جریان‌های تندرو نزدیک به اخوان برای ترور بود و بارها از سوی این نیروها تهدید شده بود که این امر می‌تواند باعث ایجاد تنش جدید میان دولت و این گروه اسلام‌گرا باشد.

این اتفاق در آستانه دومین سالگرد برکناری محمد مرسی، از ریاست جمهوری مصر با همکاری نظامیان مصر رخ داد. در همین حال منابع مصری اعلام کردند که دادگاه رسیدگی به پرونده محمد مرسی و 10 تن دیگر از متهمان به اتهام جاسوسی برای قطر امروز برگزار می‌شود.
مرجع : ايرنا