به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۸۲۵۵۱
خیلی دلم برای تک‌نوازی تنگ شده است

برای بهبودي «پدر عود ایران» دعا کنید

گروه فرهنگی: «خیلی دلم برای تک‌نوازی تنگ شده، اما رادیو مرتب کارهای نسل ما را پخش می‌کند؛ هم‌قطارانم هم دیگر از دنیا رفته‌اند. مثل این‌که من هم به آخر خط رسیده‌ام.»
برای بهبودي «پدر عود ایران» دعا کنید
این جملات را منصور نریمان در آخرین مصاحبه‌ای که با او داشتیم گفت. او حالا در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان بهمن بستری شده و روی تختی گوشه‌ی بیمارستان خوابیده است. «پدر عود ایران» که البته مدت‌هاست روی صحنه‌ی اجرا نرفته است، چندی پیش دچار یک عارضه‌ی ریوی شد. عارضه‌ای که او را راهی بیمارستان و ممنوع‌الملاقات کرد. او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. وقتی برای عیادت از او به بیمارستان رفتیم، هوشیاری زیادی نداشت و خوابیده بود. پرستار بخش گفت:‌ تنفس ایشان تا حدی مشکل دارد و دستگاه هم به ایشان وصل کرده‌ایم.

علی مرادخانی (معاون امور هنری) و سیدعباسی عظیمی نیز در بیمارستان بهمن حضور پیدا کرده بودند، از این هنرمند پیشکسوت عیادت کردند. مرادخانی در حاشیه‌ای این دیدار به خبرنگار ایسنا گفت: ما در یک روز، دو دیدار داشتیم؛ عیادتی از ولی‌الله شیراندامی که حال‌شان نسبتا بهتر بود و عیادتی هم از استاد منصور نریمان داشتیم. گویا وضعیت پزشکی آقای نریمان هم خیلی بد نیست. امیدواریم خداوند زودتر ایشان را شفا دهد. رییس هیئت‌ امنای موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص یافتن یک سرفصل مستقل برای بودجه‌ی موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت خبر داد و در راستای فعالیت‌های آینده این موسسه اظهار امیدواری کرد.

اسکندر ابراهیمی زنجانی که بعدها نام هنری‌اش را به منصور نریمان تغییر داد، کتاب‌های «۴۲ قطعه برای عود» و «ردیف موسیقی ایرانی برای بربت» را تألیف کرده است.