کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بخاطر گريه برای شهدای مسجد امام صادق(ع)؛

ستایش کاربران ایرانی از امیر کویت+عکس

9 تير 1394 ساعت 10:23

گروه بين‌الملل: حضور امیر کویت در محل وقوع انفجار مسجد شیعیان کویت بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و برخی از هموطنانمان نیز اقدام وی را ستایش کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت پس از انفجار خونین مسجد امام صادق(ع) در منطقه الصوابر که ۲۷ شهید و ۲۲۷ زخمی برجای گذاشت از نخستین کسانی بود که به فاصله کمتر از یک ساعت به محل حادثه رفت. وی که برای بررسی وضعیت در این مسجد حضور پیدا کرده بود در جمع حاضران گفت که اینها فرزندان من هستند.

هنگام بازدید امیر کویت از مسجد یکی از مأموران امنیتی به وی می‌گوید که جناب امیر اینجا برای شما خطر دارد که شیخ صباح در پاسخ به وی می‌گوید: اینها خانواده من هستند هرچه بر آنها می‌گذرد بر من هم می‌گذرد. شیخ صباح با محکوم کردن این حمله هدف از آن را دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای در این کشور عنوان کرد.

امیر کویت این حمله را یک تلاش بیهوده و شیطانی خواند که وحدت ملی کویت را هدف قرار داده است. کاربران صفحات اجتماعی تصاویری از لحظه خروج امیر کویت در مسجد امام صادق(ع) منتشر کرده‌اند که وی در حال گریستن و پاک کردن اشکهایش است. این تصاویر بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته و برخی از هموطنانمان نیز حضور وی در مسجد امام صادق(ع) را ستایش کرده‌اند.

برخی گفته‌اند که امیر کویت انسان خیری است و به حق که لقب «امیرالانسانیه» برازنده ایشان است. کویتی‌ها جمله فی البداهه امیر کویت را که در آن شرایط بحرانی گفته شد، موجب تحکیم وحدت ملی کشور دانستند که می تواند شبح وقوع در بحران مذهبی را از این کشور دور نگه دارد. امیر کویت همچنین در نخستین شب بزرگداشت شهدای حادثه انفجار تروریستی مسجد امام صادق(ع) که در مسجد الکبیر برگزار شد و شرکت کرد و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های سوگوار برای شهدای فقید آرزوی رحمت و مغفرت نمود.

گفتنی است «ابو سلیمان الموحد» تروریست انتحاری داعش جمعه گذشته با بستن کمربند انتحاری خود را در میان نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) منفجر کرد که منجر به شهادت ۲۶ نمازگزار روزه دار از جمله ۳ تن از هموطنانمان و مجروح شدن بیش ۲۰۰ تن دیگر شد. مراسم تشییع پیکر شهدای مسجد امام صادق(ع) با حضور دهها هزار نفر از مردم کویت در منطقه صلیبیخات برگزار شد. پیکرهای ۸ نفر از شهدا نیز شنبه شب به شهر مقدس نجف عراق منتقل و پس از تشییع در حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و حرم حضرت امام علی(ع) در قبرستان وادی السلام به خاک سپرده شدند.


کد مطلب: 82595

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/82595/ستایش-کاربران-ایرانی-امیر-کویت-عکس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir