کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موضع‌گيري تند گلبدین حکمتیار عليه ايران

12 تير 1394 ساعت 0:09

گروه بين‌الملل: حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، از گروه‌های شورشی که علیه دولت مرکزی افغانستان و نیروهای خارجی در این کشور می‌جنگند، در واکنش به گزارشی در خبرگزاری فارس گفته است: ایران "اسرائیل دیگری برای امت اسلامی" است!


به گزارش بي بي سي، در بیانیه حزب اسلامی، که در سایت آژانس اسلامی افغانستان منتشر شده، آمده است: "اغراق نیست اگر بگوییم که ایران در واقع اسرائیل دیگری برای امت اسلامی است، هم از این نظر که در آتش جنگ‌های فرقه‌ای و درگیری‌ها می‌دمد و هم از این نظر که جنگ‌های داخلی را شعله‌ور می‌کند." این بیانیه حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در واکنش به انتشار گزارشی در خبرگزاری فارس منتشر شده است که در آن ادعا شده عربستان سعودی از حزب اسلامی گلبدین حکمتیار خواسته تا مقام‌های پاکستانی مخالف حمله عربستان به یمن را ترور کنند.

فارس مطلب خود را به نقل از وبسایت "الوعی نیوز" منتشر کرده بود. حزب اسلامی گلبدین حکمتیار این گزارش را نادرست خوانده و ایران را به مداخله در امور افغانستان متهم کرده است. در این بیانیه آمده است ایران "ضد امت [اسلامی] ایستاده و هر بار که دشمن بیگانه علیه امت کاری کرده از پشت خنجر زده، چه در جنگ علیه امپراتوری عثمانی و چه در جنگ و اشغال افغانستان و عراق."

گفتني اينكه، حکمتیار در دوران طالبان در تهران اقامت داشت، اما پس از سقوط طالبان و خروج از ایران علیه این کشور موضع گرفت. حزب اسلامی گلبدین حکمتیار پیشتر اعلام کرده بود که آماده است برای همکاری با نیروهای عربستان سعودی نفرات خود را به یمن بفرستد.


کد مطلب: 82881

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/82881/موضع-گيري-تند-گلبدین-حکمتیار-عليه-ايران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir