به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۲۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۶ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۸۳۳۶۱
برای دومین روز متوالی؛

وزش باد شدید ‌ادارات زابل را تعطیل کرد

گروه جامعه: فرماندار زابل گفت: به جهت شدت وزش باد وگرد و خاک و کاهش شدید کیفیت هوا امروز ادارات زابل برای دومین روز متوالی تعطیل است.
وزش باد شدید ‌ادارات زابل را تعطیل کرد
هوشنگ ناظری اظهار کرد: امروز سرعت باد در منطقه سیستان 90 کیلومتر بر ساعت گزارش شده که کیفیت هوا را تا 10برابر حد مجاز کاهش داده و در حال حاضر شرایط جوی در زابل نسبت به روز گذشته بدتر شده است. دیروز ستاد بحران استان سیستان وبلوچستان به سبب وزش باد شدید با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک که غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان‌های زابل و زهک را به هزار و 47 میکرو گرم رسانده بود، ادارات این دو شهرستان را تعطیل کرد.

همچنین فرمانداری زهک نیز در اطلاعیه‌ای ادارات این شهرستان را نیز تعطیل اعلام کرد. اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیشتر در اخطاریه‌ای به دستگاه‌های اجرایی این استان هشدار داد که از یکشنبه تا سه شنبه این هفته طوفانی و گرد و خاکی بوده و کاهش شدید کیفیت هوا در شهرستان‌های شمالی استان اتفاق می‌افتد. بر اساس اطلاعات هواشناسی وزش طوفان گرد و خاک در 18 خرداد امسال با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت میزات غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 3924 میکرو گرم بر مترمکعب، معادل 26 برابر حد مجاز رساند.
مرجع : ایسنا