کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واكنش‌ها به سفر اروپايي دلواپس معروف به فنلاند؛

رسایی می‌خواهد چه‌کسی‌را دراروپا مسلمان‌کند؟

17 تير 1394 ساعت 1:28

گروه سياسي: حمید رسایی؛ نماینده گروه پايداري مجلس (حاميان احمدي نژاد و جليلي) برای تبلیغ دین اسلام به هلسینکیِ فنلاند رفته است و همزمان با اين سفر، صادق زیباکلام، پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی، در نامه‌ای از او خواسته "اگر متاعی در جهت تبلیغ اسلام و دین اسلام دارد بهتر بود آن را در کشورش ارائه می‌کرد تا مردم بیشتری طرفدارش شوند".


زیباکلام در این نامه آورده است: «وقتی رسایی در بین جوانان، کهنسالان، زنان، مردان و اقشار مختلف ایران در بعد از انقلاب کمترین مخاطب را دارد؛ چگونه در خارج از کشور حرف‌هایش می‌تواند با استقبال مواجه شود.» رسایی اخيرا درباره توافق هسته‌ای گفت: «در توافق پيش رو، غيرت يا بی غيرتی؛ کدام امضاء می شود؟» و  ملت دست امضاکنندگان توافق بد را می‌شکند!

این نماینده مجلس در عین انتقادهای تند به غرب و آمریکا، علاقه زیادی به سفرهای اروپایی دارد و حتی زمانی که برای سفر به آلمان متوجه شد که باید انگشت‌نگاری شود، مخالفتی با این موضوع نداشت و پس از انگشت‌نگاری در سفارت آلمان در تهران گفته بود که "به‌طور عزت‌مندانه انگشت‌نگاری شده است"! رسايي در روزهای جام جهانی فوتبال مي خواست به بزریل سفر کند که با رسانه‌ای شدن موضوع ، این سفر منتفی شد.

زیباکلام در نامه‌اش می‌پرسد: «تصور نمی‌کنم رسایی به زبان‌های انگلیسی یا سایر زبان‌های اروپایی آگاهی و تسلط داشته باشد، حال چطور امید دارد بتواند با اهالی فنلاند در صورت لزوم ارتباط برقرار کند؟ ضمن آنکه سابقه ایشان در فحاشی به آمریکا و غرب کاملاً مشخص است...هیچ فردی نسبت به سفرهای وی بخیل و حسود نیست اما به‌نظر من؛ اگر رسایی متاعی در جهت تبلیغ اسلام و دین اسلام دارد بهتر بود آن را در کشور ارائه می‌کرد تا مردم بیشتر طرفدار وی شوند." این استاد دانشگاه ادامه می‌دهد: "وقتی رسایی در بین جوانان، کهنسالان، زنان، مردان و اقشار مختلف ایران در بعد از انقلاب کمترین مخاطب را دارد؛ چگونه در خارج از کشور حرف‌هایش می‌تواند با استقبال مواجه شود."

زیباکلام ادامه داد: برایم شگفت‌انگیز است که صحبت‌های ایشان چه جذابیتی می‌تواند برای دانشجویان اروپایی داشته باشد که حال امروز؛ ایشان برای تبلیغ به آنجا سفر کرده است. رسایی به‌عنوان یک اصولگرای تندرو شناخته می‌شود که مواضعش حتی علیه دولت حسن روحانی را کاملاً واضح و شفاف بیان می‌کند و مخالفت جدی با عملکرد دولت به‌خصوص در رابطه با کشورهای غربی دارد حال این سؤال مطرح است که چرا باید چون اویی به دعوت مراکز دولتی به اروپا برود."

زیباکلام چنین ادامه می‌دهد: "این سوال پیش می‌آید که چرا بعضی سازمان‌ها هماهنگی‌هایی انجام می‌دهند تا ایشان به سفرهای اروپایی برود. شاید اگر سابقه این سازمان‌ها را بررسی کنیم؛ دلیل چنین انتخاب‌هایی هم مشخص شود." به هر روی باید منتظر ماند و دید سفرِ اروپایی حمید رسایی به اروپا چه منافعی برای کشور در بردارد و اهالی هلسینکی فنلاند چگونه و چه میزان از اندیشه‌های وی تاثیرگرفته و به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد؟


کد مطلب: 83408

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/83408/رسایی-می-خواهد-چه-کسی-را-دراروپا-مسلمان-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir