به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۸۳۴۳۶
به زودی انجام می‌شود

راه‌اندازی بازار مجازی تعاونی‌ها

گروه اقتصادی: مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی بازار مجازی تعاونی‌ها خبر داد و گفت‌: این بازار فضای عرضه و فروش محصولات تعاونی‌ها را فراهم می‌کند.
راه‌اندازی بازار مجازی تعاونی‌ها
علیرضا ناطقی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که معاونت امور تعاون و دفتر تعاونی‌های خدماتی با همکاری بانک توسعه تعاون در دست اجرا دارد، ایجاد بازار مجازی کشور است. وی ادامه داد: در این بازار کلیه تولیدکنندگان محصولات خود را همراه با استانداردها و قیمت‌هایی که مشخص است، عرضه می‌کنند و با ایجاد یک فضای رقابتی به سمت افزایش کیفیت در عرضه محصولات گام برمی‌دارند. ناطقی گفت: طرح ایجاد بازار مجازی توسط بخش تعاون در سال 94 اجرایی می‌شود و به زودی برای همه تعاونی‌ها در کشور قابل بهره‌برداری است.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون در توضیح فرایند اجرای طرح، گفت: خوشبختانه مقدمات کار فراهم شده و هماهنگی‌های لازم با شرکتهایی که دانش فنی این کار را دارند صورت گرفته و قرار است این امر در قالب تعاونی سهامی عام در سال 1394 محقق شود. به گفته وی، آنچیزی که به این شکل در فضای مجازی کشور در حال انجام است، فروشگاههای اینترنتی است و چیزی به نام بازار مجازی در کشور نداریم.

ناطقی در توضیح مزیت‌ها و ویژگی‌های این بازار مجازی نیز، گفت: در این بازار، فضا برای عرضه و تقاضا میان تولید کننده و مصرف کننده با عرضه تولیدات به وجود می‌آید و مشتریان در سطح کلان و خرد امکان بهره‌برداری از این بازار را در کل کشور به دست می‌آورند. وی گفت: ممکن است این طرح به صورت فازبندی در فازهای مختلف و گرایشهای خاص پیش برود اما متولی بازار مجازی، بخش تعاون است و همه تولیدکنندگان دولتی، خصوصی و تعاونی در این طرح حضور دارند.

به گفته مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، این طرح با همکاری و تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت در مسیر مناسبتری حرکت خواهد کرد. پیشتر معاون امور تعاون وزیر تعاون از راه‌اندازی بازار مجازی تعاون خبر داده و ایجاد فضای رقابتی سالم در خرید و عرضه محصولات با کیفیت را مهمترین هدف این بازار اعلام کرده بود. به گفته کلانتری در حال حاضر سایت‌های محدودی در این زمینه فعالیت دارند ولی بازار مجازی تعاون، طرح نوینی است که به شکل گسترده وجود ندارد و با راه‌اندازی آن فضای رقابت سالم میان تولید کننده و مصرف کننده با قیمت مناسب فراهم خواهد شد.
مرجع : ایسنا