به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۳۳
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۸۳۵۱۹

رونمايي از نسل‌ ششم جنگنده‌های آمریکا

گروه فناوري: نشریه "نشنال اینترست" با انتشار گزارشی به نسل ششم جنگنده های امریکایی "اف ای دابل ایکس" اشاره کرده که قرار است جایگزین ناوگان قدیمی هوایی نظامی آن کشور شوند.
رونمايي از نسل‌ ششم جنگنده‌های آمریکا
این نشریه امریکایی با اشاره به افزایش توان نظامی رقبای امریکا به عنوان تهدیدی علیه آن کشور و ایجاد الزام جانشینی جنگنده های قدیمی امریکایی با سامانه های جدیدتر می نویسد: "زمانی که به جنگنده های جی-20 چینی و یا پی ای دکی – اف ای روسیه نگاه می کنید متوجه می شوید که خطری جدی برای فناوری نظامی از سوی آن دو کشور وجود دارد."

این نشریه در ادامه به موضوع جایگزینی جنگنده های "اف ای دابل ایکس" به جای سامانه نظامی هوایی پیشین امریکا اشاره کرده و می‌نویسد: "این جنگنده ها توان انجام ماموریت های هوا به هوا را به خوبی دارند. برای مثال، جنگنده "اف -35 سی" می تواند حملات هوایی را پوشش دهد."

این نشریه تخصصی نظامی اما در ادامه به نقاط ضعف سامانه جدید نسل ششم امریکا نیز اشاره کرده می نویسد: برای مثال، یک جنگنده اف-35 سی می تواند یک جنگنده جی – 20 را رهگیری کند اما به طور همزمان نمی تواند تیراندازی های صورت گرفته در میزان بالا را مدیریت نماید. در آینده نزدیک هواپیماهای اف ای – دابل ایکس باید مجهز به تعداد موشک های بیشتری شوند. هم چنین نیاز به افزایش حجم آنان نیز وجود دارد."
مرجع : خرداد