به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۸۳۵۳۰
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اعلام کرد

ضرورت مدیریت هزینه‌ها در دانشگاه آزاد

گروه جامعه: معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به تغییرات بوجود آمده در ساختار تشکیلاتی دانشگاه، گفت: هدف از تغییرات بوجود آمده در تشکیلات دانشگاه آزاد اسلامی که به شکلی منطقی در حال انجام است، ماندگاری و ادامه حیات دانشگاه است.
ضرورت مدیریت هزینه‌ها در دانشگاه آزاد
دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دکتر میرزاده از ابتدای فعالیت خود در دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه ای به موضوع نحوه مدیریت دانشگاه داشتند و بر این باور بودند که دانشگاه باید به شکل منطقی تری مدیریت شود که البته مدیریت واحدهای دانشگاه بیشتر مدنظر ایشان قرار داشت. اعمال تغییرات در راستای بهبود عملکرد هر سازمانی نیاز است. با توجه به شرایط اجتماعی که همواره در حال تغییر و دگرگونی است، دانشگاه نیز نمی تواند به صورت استاتیک و ثابت عمل کند.

وی به اجرای طرح های تجمیع در دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طرح تجمیع 1 و 2 در دانشگاه به خوبی در حال اجراست. بنا داریم طرح تجمیع 3 را نیز با هدف ارتقای کیفیت دانشگاه پیاده کنیم.

دکتر رهنمای رودپشتی تغییرات بوجود آمده در ساختار دانشگاه را به عمل جراحی تشبیه کرد و گفت: این جراحی ها در راستای بهبود دانشگاه صورت گرفته چرا که ما از یک سو با محدودیت منابع و از سوی دیگر با افزایش هزینه ها روبرو هستیم. به همین خاطر بازآرایی تشکیلاتی با هدف ساماندهی منابع دانشگاه انجام شده است. ایجاد تشکیلاتی چابک، منسجم و فعال از لوازم دستیابی به اهداف دانشگاه به شمار می رود. علاوه بر اینها مدیریت هزینه ها نیز موضوعی است که دکتر میرزاده بر اجرای آن بسیار تاکید دارند. البته این بدین معنا نیست که مصرف نکنیم بلکه مقصود ما درست مصرف کردن منابع است.

عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر نوابخش سرپرست جدید واحد تهران مرکزی گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته، مدیریت سابق این واحد بسترهای لازم برای توسعه این واحد را فراهم کرده، به گونه ای که امروز واحد تهران مرکزی در شرایط ثبات و آرامش به سر می برد.واحد تهران مرکزی دارای پتانسیل های بسیاری برای حرکت در مسیر توسعه کیفی است. البته محدودیت هایی مانند پراکندگی این واحد نیز وجود دارد که با تمهیدات هیات رییسه دانشگاه و تلاش های دکتر حسین زاده لطفی که به وسیله دکتر نوابخش استمرار خواهد یافت، این مشکل بزودی برطرف خواهد شد.

مرجع : دانشگاه آزاد