به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۸۴۰۳۹
کامرون درخواست داد:

درخواست حذف برخی از قوانین اشتغال اروپا

گروه بین الملل: نخست وزیر انگلیس می‌خواهد کشورش از برخی از قوانین اشتغال اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از مذاکرات مجدد خود با بروکسل خارج شود.
درخواست حذف برخی از قوانین اشتغال اروپا
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس می‌خواهد بار دیگر مذاکرات درباره روابط با اتحادیه اروپا بر سر مسائلی نظیر رفاه، مهاجرت و رقابت را پیش از برگزاری رفراندوم ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا در اواخر سال 2017 آغاز کند.روزنامه تلگراف و تایمز روز شنبه گزارش دادند که کامرون در بخشی از مذاکرات خواستار حقوقی برای کنترل قوانین اشتغال انگلیس می‌شود که از جمله شامل قوانین درباره محدودیت زمان کار و حقوق برابر برای کارگران موقت می‌شود.

 

یکی از سخنگوهای دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: این بیش از آن گمانه زنی است که ما گفته بودیم در جریان مذاکرات مطرح می‌شود. نخست وزیر آشکار اعلام کرده است که کاهش مقررات غیرضروری اتحادیه اروپا بخشی است که می‌تواند اروپا را رقابتی‌تر کند. تلاش کامرون برای تغییر ماهیت روابط با اروپا تاکنون عمدتا بر محدود کردن مزایای رفاهی برای مهاجران متمرکز بوده است و همین موجب شده است تا برخی از اعضای مخالف اتحادیه اروپا در حزب وی گلایه کنند که کامرون به اندازه کافی مصمم نیست.سابقا انگلیس حق کنار گذاشتن برخی از قوانین مربوط به اشتغال و موارد اجتماعی را داشت اما تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس این حقوق را واگذار کرد.

مرجع : رویترز