به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۸۴۰۵۲
هوشیاری دختر جوان تبهکاران را لو داد

بچه غول‌های پایتخت دستگیر شدند/عکس

گروه جامعه-حوادث: دوستانی که با همکاری یکدیگر دست به سرقت از منازل شهروندان تهرانی می‌‌زدند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
در مورخه 05/03/1394 و از طریق تماس یکی از شهروندان خانم با مرکز فوریت های پلیسی 110 ، اخبار و اطلاعاتی مبنی بر حضور مشکوک چند جوان در داخل یک رستوران ( چلوکبابی ) در منطقه تهرانپارس اعلام شد؛ در تماس با 110 اعلام شده بود که دو جوان با قیافه های مشکوک در داخل یک کبابی در حال تقسیم طلا و جواهرات بین خود هستند.  
با حضور مأمورین کلانتری 126 تهرانپارس در محل ، دو جوان حاضر در رستوران به محض توقف گشت موتورسوار در مقابل رستوران و با بجای گذاشتن یک دستگاه خودرو سواری پیکان وانت سفید رنگ و ضمن رها کردن کیف دستی حاوی مقادیر متنابهی طلا و جواهرات از محل متواری شدند . 
 
 
پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با توجه به کشف مقادیر قابل توجهی طلا و جواهرات و احتمال سرقت آنها به شیوه سرقت منزل ، پرونده اولیه در این خصوص تشکیل و ضمن هماهنگی با شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
شناسایی اولین متهم از طریق فیش بانکی : 
در شرایطی که تحقیقات جهت شناسایی آخرین مالک خودرو پیکان وانت - به صورت قولنامه ی دستی و در چندین نوبت خرید و فروش شده بود - در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت ، کارآگاهان در بازرسی دقیق از داخل پیکان وانت موفق به پیدا کردن یک عدد فیش بانکی می شوند . 
 
با بررسی تراکنش مالی صورت گرفته از طریق فیش بانکی ، احدی از شهروندان در منطقه تهرانپارس شناسایی و در تحقیقات از وی مشخص می شود که پول واریز شده به حسابش بابت اجاره یک واحد آپارتمانی مسکونی در فلکه اول تهرانپارس – خیابان 154 شرقی بوده است . این شخص ( صاحب آپارتمان ) به کارآگاهان عنوان داشت : این پول توسط مستأجر بنده بنام حسن . ک به حسابم واریز شده است . 
 
دستگیری متهمین : 
کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی نامحسوس اطمینان پیدا کردند آپارتمانی که به صورت مجردی از سوی "حسن . ک" (24 ساله) اجاره شده به محل تردد افراد ناشناسی تبدیل شده که همین موضوع زمینه نارضایتی سایر ساکنین آپارتمان را ایجاد کرده ؛ در ادامه ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اطمینان از حضور حسن در داخل آپارتمان قصد دستگیری وی را  داشتند اما او که حفاظ درب را از داخل قفل کرده بود ، با اطلاع از حضور کارآگاهان اقدام به فرار از طریق پنجره آپارتمان در طبقه سوم ساختمان می کند که نهایتا با توجه به محاصره کامل مجتمع از سوی کارآگاهان ، دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود . 
 
"حسن" پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه ی تحقیقات صراحتا به ارتکاب سرقت های منازل شهر تهران اعتراف و دو همدست خود بنام های "رضا . ک" ( آخرین خریدار خودرو پیکان وانت ) و "جعفر . ن" را به مأمورین معرفی می کند ؛ با شناسایی مخفیگاه رضا ( 22 ساله ) و جعفر ( 25 ساله ) در خیابان دماوند و فلکه اول تهرانپارس ، این دو نفر دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 
 
با انجام تحقیقات از دو متهم دستگیر شده ، آنها نیز اعترافات حسن . ک را تأیید کردند ؛ در ادامه ، جعفر در اعترافات خود عنوان کرد که علاوه بر انجام سرقت های انجام شده با حسن و رضا ، با دو سارق دیگر منزل بنام های "مرتضی . م" و "میلاد . هـ" سرقت های مشترک و متعدد دیگری را انجام داده است . 
 
 
با شناسایی مخفیگاه "مرتضی" ( 24 ساله ) و "میلاد" ( 23 ساله ) در بلوار ابوذر ، ابتدا مرتضی در منزلش دستگیر  شد ؛ در زمان دستگیری میلاد ، با وجود صدور دستور ایست از سوی کارآگاهان وی اقدام به فرار از طریق پشت بام های مجتمع های مسکونی می کند ؛ کارآگاهان پس از یک تعقیب و گریز در پشت بام های مجتمع های مسکونی منطقه بلوار ابوذر و در حالیکه میلاد همچنان بی توجه به دستور ایست آنها قصد فرار داشت ، با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک گلوله و مجروح نمودن دست چپ میلاد می کنند ؛ نهایتا در حالیکه میلاد همچنان قصد متواری شدن از طریق دیوار مشترک دو مجتمع مسکونی را داشت ، از ارتفاع سقوط کرده و فوت می شود . 
 
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمین صراحتا به دهها فقره سرقت به شیوه های تخریب درب منازل ، بالکن و پنجره روی ، عمدتا در مناطق تهرانپارس ، افسریه ، نظام آباد ، پاسداران ، مشیریه و .... و در زمان های اولیه ی تاریکی هوا اعتراف داشته اند . متهمین با صدور قرار بازداشت قانونی و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند .
مرجع : باشگاه خبرنگاران