به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۸۴۱۷۸

لو رفتن دزدان هنگام تقسیم اموال

گروه حوادث: وقتی اعضای باند سرقت در یک چلوکبابی سرگرم تقسیم اموال دزدی بودند، خبر نداشتند که پلیس در یک قدمی آنهاست.
اعضاي اين باند با زور زيادي كه داشتند دست به سرقت گاوصندوق خانه‌ها مي‌زدند يا با تخريب آنها، اموال داخلشان را مي‌دزديدند. 3نفر از اعضاي اين باند ظهر پنجم خردادماه راهي يك چلوكبابي در تهرانپارس شدند و هنگام صرف ناهار در حال تقسيم مقداري طلا و جواهرات و پول نقد بين خودشان بودند كه يكي از مشتريان متوجه آنها شد. اين مرد كه حدس مي‌زد مردان جوان سارق هستند، با پليس تماس گرفت و ماجرا را گزارش كرد.
دقايقي بعد تيم گشت ‌موتورسوار كلانتري126 در مقابل چلوكبابي حاضر شدند اما مردان جوان با ديدن مأموران كيف دستي حاوي طلا و جواهرات را همانجا رها كردند و پا به فرار گذاشتند. هر چند آنها موفق شدند از دست مأموران بگريزند اما در بررسي‌ها مشخص شد كه اين افراد با يك وانت پيكان به چلوكبابي رفته و هنگام فرار موفق نشده بودند آن را با خودشان ببرند.

از آنجا كه احتمال مي‌رفت مردان جوان اعضاي يك باند سرقت باشند، وانت پيكان به اداره آگاهي منتقل و در بررسي‌ها مشخص شد كه به‌صورت قولنامه‌اي خريد و فروش شده است. با اين حال در بررسي داخل آن يك فيش عابربانك پيدا شد كه مهم‌ترين سرنخ پرونده براي دستگيري دزدان بود. اين فيش نشان مي‌داد كه مبلغي از طريق دستگاه عابربانك به‌حساب مردي به نام مسعود ريخته شده است.

فرار ناكام
كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران كه رسيدگي به اين پرونده را برعهده داشتند، مسعود را شناسايي كردند. او با ديدن فيش عابربانك مدعي شد كه صاحب آپارتماني در تهرانپارس بوده و آن را به جواني به نام حسن اجاره داده است. مبلغ مورد نظر را هم مستأجرش به‌عنوان كرايه خانه به حسابش واريز كرده است. اظهارات اين مرد، كارآگاهان را پشت در آپارتمان اجاره‌اي رساند و در تحقيقات نامحسوس از همسايه‌ها معلوم شد كه حسن اين آپارتمان را به پاتوقي براي دوستانش تبديل كرده و همين مسئله باعث نارضايتي همسايه‌ها شده است.

كارآگاهان كه قدم به قدم در اين پرونده جلو مي‌رفتند براي دستگيري حسن وارد عمل شدند اما وي كه از حضور پليس در پشت در باخبر شده بود با پريدن از پنجره طبقه سوم به حياط قصد فرار داشت كه موفق نشد و توسط مأموران دستگير شد.حسن كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت در بازجويي‌ها به سرقت سريالي از خانه‌هاي تهران اعتراف كرد. با شناسايي 4 سارق ديگر كه در سرقت از خانه‌ها دست داشتند، آنها يكي پس از ديگري دستگير شدند اما آخرين سارق كه بابك نام داشت وقتي خود را در محاصره پليس ديد به پشت بام گريخت تا راهي براي فرار پيدا كند. مأموران به تعقيب او پرداختند اما وي قصد تسليم شدن نداشت. در ادامه مأموران به سوي مرد جوان شليك كردند و هر چند يكي از گلوله‌ها به‌دست بابك برخورد كرد اما او به فرار ادامه داد تا اينكه هنگام فرار به يكي از مجتمع‌هاي مسكوني از بلندي سقوط كرد و جانش را از دست داد.

سارقان پرزور
سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: در بازجويي از متهمان دستگيرشده مشخص شد كه آنها اعضاي باند سرقت از منازل هستند. اين افراد با تاريك‌شدن هوا به شناسايي خانه‌هايي مي‌پرداختند كه چراغ‌هايش خاموش بود. سپس زنگ در را مي‌زدند و وقتي از خالي‌بودن خانه مطمئن مي‌شدند از طريق تخريب در يا بالا رفتن از بالكن و پنجره خودشان را به داخل خانه مي‌رساندند و دست به سرقت اموال باارزش مي‌زدند.

وي افزود: تخصص اين باند، سرقت گاوصندوق بود و آنها كه ورزشكار و پرزور بودند به راحتي گاوصندوق را تخريب كرده و محتوياتش را سرقت مي‌كردند يا اينكه آن را با خودشان مي‌بردند تا در فرصتي مناسب آن را تخريب كنند. براساس اين گزارش تحقيقات از اعضاي اين باند در پايگاه چهارم آگاهي ادامه دارد.
مرجع : همشهری