کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وجود 10هزار بیمارستان فرسوده درکشور

240بیمارستان در کشور نیمه تمام رها شده اند

ایرنا , 22 تير 1394 ساعت 11:00

گروه جامعه: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکتهای مردمی گفت: 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور و حتی در استان تهران و نیز بیش از 10 هزار تخت بیمارستانی فرسوده داریم و با توجه به مشکلات مالی دولت، راهی جز کمک های مردمی برای اتمام آنها موجود نیست.


سیدمحمد هادی ایازی  در نشست هم اندیشی خیرین سلامت در باشگاه آجودانیه تهران افزود: مشارکت برای ارتقای سلامت مردم می تواند هم ابعاد فردی داشته باشد و هم ابعاد اجتماعی و این حرکت بزرگی است که انسانها بتوانند علاوه بر سلامت خود، به فکر سلامت دیگر هموطنان نیز باشند.
وی ادامه داد: پیشتر با حمایت و کمک خیرین اقدامات زیادی برای بهبود کمی و کیفی خدمات سلامت در کشور انجام شده، ساخت بیمارستان های متعدد، خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی - درمانی، ایجاد پایگاه های انتقال خون و فعالیت خیرین در حوزه آموزش و پژوهش در حوزه سلامت نمونه هایی از مشارکت های خیرین است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکتهای مردمی افزود: واقعیت این است که فاصله بین آنچه امروز به عنوان مراکز بهداشتی - درمانی در کشور در اختیار داریم با آنچه که باید باشد خیلی زیاد است و با توجه به محدودیتهای بودجه ای دولت، وزارت بهداشت برای تامین اعتبارات مورد نیاز با مشکلات زیادی مواجه است و تنها راه حل موجود مشارکت خود مردم است.

ایازی گفت: به عنوان مثال در استان تهران 13 هزار تخت بیمارستانی داریم که 10 هزار تخت آن فرسوده و نیازمند بازسازی است و فقط سه هزار تخت بیمارستانی مناسب در تهران د اریم. وی ادامه داد: محدودیت های زیادی برای بازسازی و ساخت بیمارستان در کشور داریم، به همین خاطر، در موارد بسیار زیادی بیماران به علت کمبود تخت، امکان پذیرش در بیمارستان دولتی را پیدا نمی کنند و باید پشت نوبت بمانند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اکنون 240 بیمارستان نیمه تمام در کشور داریم که برای تکمیل آنها هیات وزیران مصوب کرده، از کمک خیرین استفاده کنیم. خیرین می توانند این بیمارستانها را تکمیل کنند و بهره برداری را نیز متکفل شوند یا بهره برداری از آن را به وزارت بهداشت بسپارند.


کد مطلب: 84181

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/84181/240بیمارستان-کشور-نیمه-تمام-رها-شده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir