به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۸۴۱۸۶

حل سخت‌ترین مسائل ریاضی جهان رایانه

گروه علمی: محققان آمریکایی موفق به ساخت رایانه‌ای با عملکردی شبیه مغز انسان شده‌اند که قادر است پیچیده‌ترین مسائل ریاضی جهان را حل کند.
حل سخت‌ترین مسائل ریاضی جهان رایانه
محققان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از رایانه پیشرفته memcomputer موفق به حل و انجام پیچیده‌ترین محاسبات ریاضی شدند. این رایانه علاوه‌بر حل مسائل ریاضی می‌تواند دستیاری برای متخصصان مغز و اعصاب باشد تا آنها را در شناخت عملکرد بهتر مغز انسان یاری کند.
در تراشه‌های امروزی که برای تولید رایانه‌ها استفاده می‌شود، قسمت پردازنده که محاسبات را انجام می‌دهد از واحد حافظه که وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات را برعهده دارد کاملا جدا است. تبادل و انتقال دائمی اطلاعات بین این دو بخش باعث کاهش سرعت و عملکرد رایانه‌ها می‌شود. اما رایانه جدید عملکردی کاملا شبیه به عملکرد نورون‌های مغزی انسان دارد. نورون‌های مغزی به پردازش و ذخیره سازی اطلاعات می‌پردازند.

محققان با استفاده از این عملکرد موفق به ساخت رایانه‌ای شده‌اند که قادر به حل پیچیده‌ترین مسائل ریاضی است. محققان معتقدند با درک بهتر عملکرد نورون‌های مغزی می‌توان به نمونه‌های بسیار پیشرفته‌تری از رایانه memcomputer دست یافت. در ساخت این رایانه از تراشه‌ای با اسم memprocessor استفاده شده است. این تراشه می‌تواند پیچیده‌ترین عملیات‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی را به‌طور متمرکز انجام دهد.
مرجع : مهر