به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۸۴۴۹۰

‌جدی‌ترین نقشی که سعید آقاخانی

گروه فرهنگی: فیلم «خداحافظی طولانی» نهمین فیلم فرزاد موتمن با بازی سعید آقاخانی که به تعبیر خودش جدی‌ترین نقش‌اوست به اکران عمومی درآمده است.
‌جدی‌ترین نقشی که سعید آقاخانی
این اثر یک درام عاشقانه کلاسیک و به تعبیر خود موتمن درام کارگری‌ست که دو سیمرغ و یک دیپلم افتخار از جشنواره سی‌وسوم دریافت کرد.فرزاد موتمن پیش از این هشت فیلم بلند دیگر را نیز جلوی دوربین برده است، «شب‌های روشن» یکی از به یادماندنی‌ترین کارهای یک دهه اخیر اوست.

 

«خداحافظی طولانی» عاشقانه‌ای در فضای کارگری و صنعتی‌ است و ماجرای مردی‌ را روایت می‌کند که از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده، ولی جامعه و اطرافیانش هنوز به عنوان مجرم نگاهش می‌کنند.مرد که درگیر یک رابطه عاطفی‌ست، برای تداوم عشق و زندگی باید بر این بحران غلبه کند.

 

سعیدآقاخانی که با بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرده درباره حضورش در این فیلم می‌گوید:"بزرگ‌ترین ویژگی این کاراکتر، سادگی او است. این نقش کاملا جدی است و من نقش جدی خیلی کم بازی کردم و این جدی‌ترین نقش من محسوب می‌شود.ایفای نقش جدی و کمدی برایم تفاوتی ندارد اما کار با فرزاد موتمن بسیار خوب و دوست‌داشتنی است."سعید آقا خانی، ساره بیات و میترا حجار و نادرفلاح بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 

برخی عوامل فیلم که از امروز 24 تیر ماه به اکران عمومی درآمده‌ است، عبارتند از: نویسنده: اصغر عبداللهی، تدوین: ژیلا ایپکچی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: رضا بختیاری نیک، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و لباس: جهانگیر میرزاجانی، صدابردار: امیر نوبخت، طراح گریم: میشا جودت،میکس و صداگزاری:ایرج شهزادی،مدیر تولید: میثم کائد، مشاور رسانه‌ایی:شیوا آبا و تهیه‌کننده:علی حضرتی، پخش: هدایت فیلم.

مرجع : ایسنا