به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۸۴۵۴۷

رحماندوست ورحیمی‌زاده نامزد جایزه جهاني

گروه فرهنگی: «مصطفی رحماندوست» و «پژمان رحیمی‌زاده» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن در سال 2016 معرفی شدند.
مصطفی رحماندوست به عنوان نویسنده و پژمان رحیمی‌زاده به عنوان تصویرگر منتخب ازسوی کانون برای دریافت جایزه آسترید لینگرن معرفی شده‌اند. سال گذشته احمدرضا احمدی در حوزه نویسندگی و علی‌رضا گلدوزیان در حوزه تصویرگری انتخاب‌های کانون برای دریافت این جایزه بودند. از ایران کانون، شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک همه‌ساله نامزدهایی را برای دریافت این جایزه معرفی می‌کنند. این جایزه بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان است که از سوی دولت سوئد و به یاد آسترید لیندگرن، نویسنده به‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» پایه‌گذاری شده و هدف آن تقویت و بالا بردن کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان و ارتقاء حقوق کودکان در جهان است.

بر اساس این گزارش، شورای کتاب کودک ایران نیز امسال در حوزه‌ی تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده را معرفی کرده، اما نامزد حوزه‌ی نویسندگی این تشکل هوشنگ مرادی‌کرمانی است.در عین حال موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان امسال نامزد جدیدی را معرفی نکرده است. در همین حال هیات‌های معرفی کاندیدا از 94 کشور جهان توسط مرکز این مسابقه انتخاب شده‌اند تا کاندیدای خود را به منظور شرکت در این رقابت بزرگ ادبی کنند.
مرجع : مهر