به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۸۴۶۱۱

موفقیت جهان در تولید داروهای ضد ایدز

گروه جامعه: دبیرکل سازمان ملل با اشاره به موفقیت جهان در تولید داروهای ضد ایدز در طول ۱۵ سال گذشته عنوان کرد که جهان می تواند تا سال ۲۰۳۰ به اپیدمی بیماری ایدز پایان دهد.
موفقیت جهان در تولید داروهای ضد ایدز
طبق اعلام آژانس جهانی تمرکز بر بیماری موسوم به UNAIDS، هدف سازمان ملل در توقف روند شیوع بیماری حاصل شده است. این آژانس با فراهم کردن امکان دسترسی جهان به خدمات پیشگیری، درمان و حمایت، در حال پیشبرد تلاش ها برای پایان دادن به همه گیری تا سال ۲۰۳۰ است. «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: «پایان دادن به اپیدمی ایدز به عنوان یک تهدید سلامت عمومی تا سال ۲۰۳۰ بلندپروازانه اما در عین حال واقع گرایانه است.»وی پس از گزارش UNAIDS در مورد کاهش ۳۵ درصدی عفونت های HIV از ۱۵ سال گذشته، گفت: «جهان به سوی دستیابی به نسلی عاری از ایدز در حال حرکت است. ما به اهداف مان در مورد ایدز دست یافته ایم و اکنون ۱۵ میلیون نفر تحت درمان قرار دارند.»
 
مرگ و میرهای مرتبط با ایدز در جهان از سال ۲۰۰۴ بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و به ۱.۲ میلیون نفر در سال رسیده است. موارد ابتلا به عفونت های جدید هم از سال ۲۰۰۱، تا ۳۵ درصد کاهش داشته و به سالی دو میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ رسیده است. به گفته بان کی مون سرمایه گذاری در زمینه بیماری ایدز از کمتر از ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ به حدود ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. یکی از قابل توجه ترین دستاوردها کاهش موارد جدید ابتلا به عفونت های HIV در میان کودکان تا ۵۸ درصد در فاصله زمانی میان سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۴ بوده است.
 
مرجع : مهر