به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۵ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۸۴۶۱۳
صادق خرازی:

محاکمه احمدی​‌نژاد حق ملت ایران است

گروه سیاسی: نماينده سابق ايران در سازمان ملل متحد گفت: دور کردن تهديد از کشور وظيفه هر دولت و ملتي است و تيم مذاکره کننده هسته‌اي توانست با تلاش‌هاي شبانه‌روزي خود به اين مهم جامه عمل بپوشاند.
محاکمه احمدی​‌نژاد حق ملت ایران است
سيد‌محمدصادق خرازي در ضيافت افطار حزب نداي ايرانيان در تبريز که با حضور فعالان اصلاح‌طلب استان برگزار شد گفت: توافق هسته‌اي نتيجه مجاهدت‌هاي شبانه روزي خردمندان در نظام ديپلماسي کشور تحت منويات مقام معظم رهبري است. نماينده سابق جمهوري اسلامي در سازمان ملل اضافه کرد: هيچ ايراني علاقه ندارد که به بهانه‌هاي واهي، مردمش در انزوا قرار بگيرد.خرازي تصريح کرد: مردم به دنبال تغيير و تحول هستند و در انتخابات 92 ثابت کردند که مي‌خواهند سره را از ناسره جدا کنند. وي اظهار کرد: ادبياتي که بخواهد براي کشور، انزوا پديد آورد و مردم و دولت را با گرفتاري و مشکل مواجه کند ديگر کارساز نيست و منطق و عقلانيت مي‌تواند ايران امروز را با جهان امروز پيوند دهد.
 
به گفته خرازي مهمترين آرمان اصلاح‌طلبي اين است که جمهوري اسلامي‌ايران براي هميشه تاريخ در عرصه جهاني بدرخشد.خرازي افزود: شخصي که گفت «دختر 14 ساله‌اي در خانه با قابلمه هم مي‌تواند غني‌سازي کند» بزرگترين توهين به تاريخ علم در عصر حاضر را رقم زد و محاکمه چنين فردي به خاطر سخنان نامعقولش، حق تاريخي ملت ايران است. وي خطاب به دولت نهم و دهم گفت: آن‌هايي که تحريم‌ها را کاغذ پاره دانسته و قدرت بازدارندگي ايران را کاهش دادند، خدمت به اين مردم شريف نکردند. وي در بخشي از سخنان خود افزود: احمدي‌نژاد تمام شد و محال است دوباره به صحنه سياسي و قدرت بازگردد.
 
رييس شوراي مرکزي حزب نداي ايرانيان با بيان اينکه مردم ايران، خدمات رييس دولت اصلاحات در اين کشور را فراموش نمي‌کنند ادامه داد: اصلاحات زنده است چون انقلاب و امام زنده است.نماينده سابق جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل گفت‌: اگر خدايي نکرده به وحدت ميان اصلاح‌طلبان خدشه‌اي وارد شود خطر تفکر احمدي‌نژاديسم نظام سياسي کشور را به شدت تهديد خواهد کرد.