به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۴۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۸۴۷۲۹

قوانین جدید داعش برای حجاب زنان در لیبی

قوانین جدید داعش برای حجاب زنان در لیبی
گروه بين‌الملل: روزنامه "دیلی میل" انگلستان گزارشی از منطقه نفوذ داعش در لیبی منتشر کرد و در آن ازاقدام این گروه در نصب تابلونوشته های بزرگ در مناطق تحت سیطره آنان خبر داد.
داعش که پیش از این در عراق و سوریه دست به چنین اقدامی زده بود با این کار در صدد ترویج دیدگاهها، شرایط و لیست کارهای ممنوع و مجازات قانون شکنان با شلاق، حبس و اعدام است. گفتنی است داعش برای زنان دستورات و ممنوعیت های زیادی قائل شده، داعش از زنان خواسته تا عبای دو تکه با ویژگی های خاص و روسری سه تکه که تمام ناحیه سر را بپوشاند، بر تن کنند بدون اینکه شباهتی به پوشش زنان غربی داشته باشند و از زدن عطر در خیابانها نیز پرهیز کنند.

گروه تندروی داعش بر اساس گزارش این روزنامه لیست مجازاتی که در برخی موارد مرگ است، برای نقض قوانین تعیین کرده است. در صورتی که یکی از شهروندان بر اساس حکم قاضی دادگاه به کفر متهم شود و از آنجایی که داعش تضمینی برای اثبات اتهامات وارد شده به مخالفان خود نمی دهد، راه آنان برای بازی با جان مردم به نام دین باز می شود.

به گزارش شبکه العالم، داعش چندی پیش منشوری صادر کرد و در آن شرایط سختی را برای خروج زنان از خانه هایشان در استان الرقه سوریه تعیین کرد به گونه ای که عزیمت آنان به اصطلاح به سرزمین کفر را مگر برای درمان بیماریهای صعب العلاج ممنوع کرد. اما زنان بالای 50 سال از این قاعده مستثنی بوده و می توانند در مناطق تحت تسلط گروه داعش بدون همراه داشتن محرم تردد کنند.