به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۸۴۷۳۸

دختر فلسطینی از رفتار آنگلامركل دفاع کرد

گروه بين الملل: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای رفتار با ریم، دختری پناهجو که با احتمال اخراج از کشور مواجه است، مورد انتقاد شدید قرار گرفت، اما این دختر فلسطینی از رفتار خانم مرکل در برابر خود دفاع کرد.
دختر فلسطینی از رفتار آنگلامركل دفاع کرد
آنگلا مرکل برای آنکه به نظر می‌رسید با این دختر احساس همدردی نمی‌کند مورد انتقاد قرار گرفت اما ریم در گفتگویی با شبکه تلویزیونی ARD در آلمان گفت: "خانم مرکل به حرف‌های من گوش داد و بعد نظرش را عنوان کرد. به نظر من این کار درستی بود." خانم مرکل در یک گردهمایی که برای جوانان برپا شده بود به ریم گفت: "باید بدانید که هزاران هزار پناهجوی فلسطینی در اردوگاه‌های پناهجویان در لبنان به سر می برند و اگر ما به آنها بگوییم که شما می توانید به اینجا (آلمان) بیایید، دیگر نمی توانیم چیزی را مدیریت کنیم."

دختر نوجوان فلسطینی به صدراعظم آلمان گفت که همراه با خانواده‌اش ۴ سال است که در انتظار اقامت دائم در آلمان زندگی کرده‌اند اما حال با دریافت یک ویزای موقت در آلمان، مجبور می‌شوند در آینده نزدیک به اردوگاه پناهندگان در لبنان برگردند. او به زبان آلمانی روان خطاب به خانم مرکل گفت: "می‌خواهم مانند دیگران به دانشگاه بروم، اما این آزاردهنده است که شما شاهد آن باشید که دیگران چگونه از زندگی لذت می برند اما خودتان نتوانید. من نمی‌دانم آینده‌ام چه می‌شود."

مرکل در جواب گفت: "بعضی‌ها باید برگردند" و سپس دستش را روی شانه دختر قرار داد که به گریه افتاده بود. او در حالی که دستش را روی شانه ریم قرار داده بود از او برای مطرح کردن مشکلات پناهجویان تقدیر کرد. طی چند ساعت پس از انتشار این گفتگو، کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از خانم مرکل پرداختند و گفتند که او در رفتارش با آن دختر از حساسیت کافی برخودار نبود. در حالی که بسیاری دیگر از رفتار خانم مرکل دفاع کردند. دولت آلمان برآورد کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۵ حدود ۴۰۰ هزار تقاضای پناهندگی دریافت خواهد کرد که این میزان بیش از دو برابر تعدادی است که در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد.
مرجع : بي بي سي