به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۷ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب : ۸۴۸۰۶

پرونده دکل نفتی گمشده در قوه قضاییه

گروه اقتصادي: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جزییات موضوع دکل نفتی گمشده بررسی و نتایج آن به سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه تحویل شد.
امیرعباس سلطانی در گفتگو با ایرنا افزود: شرکت تاسیسات دریایی، سال گذشته برای خرید دکل نفتی با واسطه یک شرکت ترکیه ای قراردادی را با یک شرکت رومانیایی منعقد کردکه مبلغ قرارداد ایران با ترکیه 92 میلیون دلار بود در حالی که شرکت ترک با شرکت رومانیایی قراردادی62 میلیون دلاری بسته بود. وی ادامه داد: برغم فاصله30 میلیون دلاری در قرارداد شرکت ترک با طرف ایرانی و رومانیایی و اینکه فقط 13 میلیون دلار به حساب شرکت رومانیایی واریز شده است، این شرکت نیز با توجه به اینکه تمام پول به حسابش واریز نشده است، از تحویل دکل خودداری می کند.

سلطانی با بیان اینکه این دکل اصلاً وجود خارجی نداشته است، گفت: مسلم است که مدیر عامل وقت شرکت تاسیسات دریایی و دولت دهم در این فساد مالی نقش داشته اند. نماینده بروجن در مجلس خاطرنشان کرد: شرکت تاسیسات دریایی و سازمان بازرسی، این قضیه را پیگیری کرده و پرونده نیز به دایره مفاسد اقتصادی ارجاع یافته و در عین حال درخواست شده است تا مبلغ پرداختی به شرکت رومانیایی، به ایران بازگردد.