به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۸۴۸۵۹
مورینیو:

می‌خواهم تا 10سال دیگر در چلسی بمانم

گروه ورزشی: سرمربی چلسی تاکید کرد ایده‌هایش نسبت به قبل عوض شده و دوست دارد 10 سال دیگر در این تیم مربیگری کند.
می‌خواهم تا 10سال دیگر در چلسی بمانم
گاردین می نویسد: ژوزه مورینیو که سومین فصل مربیگری خود در چلسی پس از بازگشت به این تیم را تجربه می‌کند، به همراه آبی های لندن در اردوی پیش فصل مونترئال حضور دارد. او در کنفرانسی خبری اعلام کرد رویه باشگاه چلسی در بازار نقل و انتقالات تابستانی به این شکل است که اگر بازیکنی این تیم را ترک کند، بازیکن دیگری به جای او خریده می‌شود و اگر هیچ بازیکنی چلسی را ترک نکند، بدین ترتیب هیچ بازیکن جدیدی خریده نخواهد شد. مورینیو تاکید کرد هیچ بازیکنی حتی اگر بهترین هم باشد، برای چلسی خریده نخواهد شد حتی پل پوگبا.

 

مورینیو در این باره اظهار داشت: پوگبا یکی از بهترین‌ها در دنیاست. اگر او به هر تیمی برود، می‌تواند سطح آن تیم را خیلی بالا ببرد. اگر هم در یوونتوس بماند، این تیم همچنان قدرتمند خواهد ماند. اگر هم به تیم دیگری برود، خیلی زود می‌تواند با شرایط آن تیم وفق پیدا کند و سطح آن تیم را نیز بالا ببرد. البته نمی‌خواهم در این مورد به صبحت بپردازم. اگر بخواهم در مورد نقل و انتقالات چلسی حرفی بزنم، باید بگویم یک دروازه‌بان و یک مهاجم را عوض کردیم. دیدیه دروگبا از چلسی رفت و به جایش رادامل فالکائو را آوردیم. پتر چک هم چلسی را ترک کرد و به جایش آسمیر بگوویچ را خریدیم. فکر می‌کنم هر شخصی دوست داشته باشد پوگبا در تیمش بازی کند اما کارهایی هستند که شما برای انجام آن انگیزه‌ای دارید و کارهایی هم هستند که هیچ انگیزه‌ای برای انجامش ندارید. برج ایفل را دوست دارم اما نمی‌توانم آن را به باغچه خانه‌ام بیاورم. همچنین نمی‌توانم این برج را به لاس وگاس منتقل کنم. اگر بخواهم بازیکنی بخرم، زمانی خواهد بود که یک بازیکن تیمم را ترک کرده باشد. اگر بازیکنی بخواهد چلسی را ترک کند، خرید یک بازیکن در پُست او می‌تواند کار عاقلانه‌ای باشد.

 

مورینیو افزود: کافیست نگاهی به وضعیت کشورم پرتغال بیندازم. کشورم در بحران‌های فراوانی از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. مردم مشکل‌های بسیاری دارند. همه چیز دشوار شده است. حقوق بازنشستگی کاهش یافته و مالیات هم افزایش داشته است. حقوق‌ها، شغل مردم و همه چیز دچار بحران شده است. این در حالی است که باشگاه پورتو برای خرید جیانلی ایمبولا 20 میلیون یورو پرداخت کرد و ایکر کاسیاس را نیز به دراگائو برد و حقوق گزافی هم به او می‌پردازد. باشگاه اسپورتینگ لیسبون هم در حال پرداخت پول‌های هنگفتی به مربیان و بازیکنان خود است. فوتبال توانایی شکستن هر شرایطی را دارد. در تابستان جاری فقط باید به این فکر کرد که برای بازیکن جوانی مانند رحیم استرلینگ چقدر پول پرداخت شده است. فصل آینده همه چیز بدتر می شود. فصل آینده ممکن است کسی برای رحیم 60 میلیون پوند بپردازد.

 

آقای خاص در ادامه به رفع محرومیت چلسی در قضیه فیرپلی مالی هم اشاره کرد. مورینیو در این باره گفت: فوتبال همین است. یک فصل قوانین فیرپلی مالی وجود دارند و فصل بعد از آن، کسانی هستند که این قوانین را دور می زنند. البته این شرایط مرا ناراحت نمی‌کند. شیوه‌ای که ما کارهایمان را انجام می‌دهیم دوست دارم. از سوی دیگر هم دوست دارم با توانایی‌هایمان، مقابل چنین قدرت‌هایی بایستیم. به شاگردانم گفتم ما تیمی هستیم که باید قوانین را رعایت کنیم اما سایر تیم‌ها آزاد هستند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. نمی‌توانیم مقابل تیم‌های حریف که در حساب‌های بانکی‌شان میلیون‌ها پوند پول دارند قرار بگیریم و بگوییم هزینه نکنند. نمی‌توانم جلوی این اتفاق را بگیرم. نمی‌خواهم این احساس به کسی داده شود که ما مقابل تیم قهرمان (چلسی) باید این کارها را انجام دهیم. سایر تیم ها در حال هزینه کردن هستند. همه در حال تلاش هستند که بازیکن جدید بخرند تا بتوانند مقابل ما نتیجه بهتری بگیرند ولی ما تغییر زیادی نداشتیم. فقط یک دروازه‌بان را با دروازه‌بان دیگر و یک مهاجم را با مهاجمی دیگر عوض کردیم.

 

فصل گذشته چلسی توانست با اختلافی هشت امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده اش یعنی منچسترسیتی، عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را کسب کند. مورینیو بر این باور است که تیمش باید در فصل پیش رو بهتر از فصل گذشته شود.

 

مورینیو که پیش تر هدایت رئال مادرید، اینتر و پورتو را نیز در دست داشته است، در این باره عنوان کرد: یک چالش بزرگ پیش روی ماست. با همان بازیکنان فصل گذشته قرار است بازهم از همه تیم‌ها بهتر باشیم. باید بهتر از فصل گذشته شویم. باید توانایی‌های فردی بازیکنان بهتر از گذشته شود. بازیکنان پیش خودشان فکر می‌کنند فصل گذشته خیلی خوب کار کردند اما ماندن در همان سطح خوب نیست و باید بهتر از اینها شوم. جان تری فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کرد اما برای فصل آینده باید بهتر شود. سسک فابرگاس که نمی‌دانم چند پاس گل در فصل گذشته به هم تیمی هایش داده بود، عالی کار کرد اما در فصل آینده همان تعداد پاس گل برای وی نمی‌تواند کافی باشد. سایر تیم‌ها در حال خرید بازیکنان جدید برای بهتر شدن تیمشان هستند اما بازیکنان ما باید توانایی‌هایشان را افزایش دهند تا بتوانند با سایرین رقابت کنند.

 

مورینیو ادامه داد: اگر 10 سال پیش از یک هوادار چلسی سوال می‌کردید آیا این تیم می‌تواند بدون فرانک لمپارد که یکی از سه بازیکن برتر لیگ انگلیس در 10 سال گذشته است، عنوان قهرمانی در لیگ برتر را کسب کند یا نه، بدون شک پاسخ او منفی بود. این در حالی است که فصل گذشته ما موفق به انجام این کار شدیم و بدون فرانک قهرمانی را کسب کردیم. هیچ بازیکنی نیست که غیرقابل جانشینی باشد. درست است که یافتن جانشین برای بازیکنان بزرگ خیلی سخت است اما غیرقابل انجام هم نیست. این جانشینی باید در زمانی مناسب، با ساختاری مناسب، با دیدی باز و با استفاده از گزینه های در دسترس انجام شود.

 

چلسی به تازگی برای خرید جان استونز، مدافع اورتون پیشنهادی را به "تافی‌ها" ارائه کرده بود که رد شده است. مورینیو تاکید کرد همواره برای آینده باشگاه چلسی نگران است و می‌خواهد بازیکنانی را به تیمش بیاورد که تا سال‌ها بتوانند در تیمش بازی کنند. آقای خاص در این باره اظهار داشت: روزی که جان تری از فوتبال کناره‌گیری کند که شاید هم در پایان فصل آینده باشد، برنامه ریزی کرده‌ایم که بتوانیم بازیکنی را جانشین وی در خط دفاعی کنیم. همواره بدین شکل به فوتبال نگاه می‌کنم. برای نخستین بار در دوران مربیگری‌ام است که به ادامه حضور در یک باشگاه بدین شکل نگاه می‌کنم و دوست دارم در چلسی بیشتر بمانم. به همین خاطر به فکر آینده هستم. همواره به این فکر می کردم که می‌خواهم به سایر کشورها بروم و در لیگ‌های مختلف عنوان قهرمانی را کسب کنم اما دوست دارم در 10 سال آینده در چلسی حضور داشته باشم. البته اگر باشگاه مرا اخراج نکند.