به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۸۴۸۶۱

ژاوی: بارسا تا 3سال دیگر هم جام می‌گیرد

گروه ورزشی: کاپیتان پیشین بارسلونا اعلام کرد با توجه به شرایط کنونی این تیم می‌تواند تا 3 سال دیگر هم به راحتی در جام‌های مختلف قهرمان شود.
ژاوی: بارسا تا 3سال دیگر هم جام می‌گیرد
ژاوی هرناندس پس از 17 سال بارسلونا را ترک کرد و به باشگاه السد قطر پیوست. او که به همه جام‌های ممکن به همراه بارسلونا دست یافته است، در فصل گذشته نیز به عنوان کاپیتان آبی و اناری‌ها توانست سه گانه‌ای رویایی را فتح کند.ژاوی در مورد شرایط کنونی بارسلونا گفت: به این خاطر که بازیکنان فوق‌العاده‌ای در بارسلونا حضور دارند و کادر فنی بسیار خوبی هم در این تیم است، بارسا می‌تواند دو تا سه سال آینده به روند کسب جام های مختلف خود ادامه دهد. این تیم در فصل آینده هم شانس نخست قهرمانی در اروپا و لیگ فوتبال اسپانیاست. درست است که تکرار سه گانه کاری دشوار است اما باید بگویم وقتی ما به همراه جوزپه گواردیولا موفق به انجام آن شدیم و در میانه‌های فصل گذشته می‌گفتیم می‌توانیم باز هم سه گانه را فتح کنیم، مردم به ما می‌خندیدند.

 

ژاوی در مورد اینکه در بارسلونا نماند نیز گفت: جوزپ ماریا بارتومئو به منزل من آمد تا مرا برای ادامه حضور در بارسلونا متقاعد کند. البته که تابستان گذشته بارتومئو، لوییس انریکه و آندونی زوبی‌زارتا مرا برای ادامه حضور متقاعد کرده بودند. آنها قرارداد جدیدی به من پیشنهاد کردند که تا سال 2018 مرا در بارسلونا نگه می‌داشت اما به نظرم وقت رفتن فرا رسیده بود.

 

کاپیتان پیشین بارسلونا در مورد اینکه آیا به بارسلونا بازمی‌گردد یا خیر نیز اظهار داشت: هدفم این است که در آینده به خانه‌ام یعنی بارسلونا بازگردم اما پیش از آن باید ببینم برای بازگشت به بارسا باید چه کارهایی انجام دهم. اگر بخواهند که به بارسلونا بازگردم، بدون شک این کار را انجام خواهم داد. نمی دانم بازگشت من به بارسلونا سه سال دیگر خواهد بود یا چهار سال اما برنامه‌ام این است که اگر مرا بخواهند، به بارسلونا برگردم.

 

جنجال‌های زیادی در مورد همکاری باشگاه بارسلونا با اسپانسرهای قطری به وجود آمده است. همچنین در مورد انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 نیز صحبت‌های زیادی به میان آمده و خبرهایی هم در مورد بازپس گیری این میزبانی وجود دارد. ژاوی در این باره گفت: فقط می‌توانم در مورد اینکه مردم قطر چقدر خوب هستند صحبت کنم. مردمی که من دیدم بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. آنها مرا به عنوان سفیر جام‌جهانی‌شان می‌شناسند. قطر کشوری است که مردمش به فوتبال و ورزش علاقه بسیاری دارند. آنها می‌خواهند پیشرفت کنند و از کشورهای غربی چیزهای زیادی بیاموزند. می‌دانم که در مورد قطر و انتخابش به عنوان میزبان هم صحبت‌هایی بوده است. کسانی هم هستند که نمی خواهند این کشور اسپانسر مالی بارسلونا باشد. به این مساله احترام می‌گذارم.

مرجع : مارکا