به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۳۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۸۵۱۰۷

مسمومیت 28 نفر با خوردن شیرینی

گروه حوادث: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در دو مرکز عرضه شیرینی در شهرستان میرجاوه، عامل مسمومیت 28 نفر از شهروندان و بستری‌شدن انان در بیمارستان‌های زاهدان شد.
طباطبایی که در پی بروز مسمومیت شهروندان میر جاوه‌ای به همراه ریاست دانشگاه در این شهر حضور یافته بود، اظهارکرد: مسمومیت‌های غذایی یکی از شایع‌ترین و عمده‌ترین مشکلات بهداشتی و تغذیه‌ای است که موادغذایی مختلف در ایجاد آن دخیل است.وی افزود: به دلیل بالابودن مصرف شیرینی در روز عیدفطر و عدم کنترل‌های مطلوب و لازم از نظر بهداشتی به منظور بالابردن زمان ماندگاری شیرینی در این دو فروشگاه متاسفانه 28 نفر از شهروندان میرجاوه به مسمومیت دچار شدند و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شدند.

به گفته طباطبایی پس از تحقیقات وسیع تیم بهداشت محیط و گروه بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان و مشخص‌شدن موضوع دو شیرینی‌فروشی شهرستان میرجاوه پلمب شد و پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شد. وی تصریح‌ کرد: تیم‌های بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان بصورت کشیک و شبانه‌روزی آماده مقابله با هرگونه بحران در سراسر استان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: به محض اطلاع تیم‌های بهداشت ودرمان دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان هر 28 بیمار مسموم تحت مداوا و درمان قرار گرفتند و 16نفر بصورت سرپایی در مراکز بهداشتی میرجاوه مداوا شدند و 12 نفر به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شدند و در حال حاضر مرخص شده‌اند و هر 28 نفر در سلامت کامل بسر می‌برند.

طباطبایی به همه عرضه‌کنندگان موادغذایی در سراسر استان هشدار داد: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و به خطر انداختن سلامتی مردم از ادامه فعالیت این مراکز جدا جلوگیری خواهد شد. وی ادامه‌داد: همکاران ما از طریق سامانه 1490 بصورت شبانه‌روزی در مرکز سلامت محیط کار دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان آماده برخورد با هرگونه تخلف بهداشتی در سراسر استان خواهند بود.
مرجع : ایسنا