به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۳۰ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۸۵۱۵۲

ورود به خلیج‌فارس ممنوع می‌شود؟

گروه جامعه: رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بزودی ورود مردم به ساحل و دریا ممنوع می‌شود.
ورود به خلیج‌فارس ممنوع می‌شود؟
کیانوش جهانبخش در جمع خبرنگاران توضیح داد: یکی از مقاصد اصلی گردشگری شهر بندرعباس، بازار آبزیان این شهر است. در صورتی که ورود پساب با بار آلودگی‌های میکروبی به دریا ادامه یابد و برای رفع این معضل، چاره‌ای اندیشیده نشود، بزودی باید بر روی ساحل و دریا تابلوهایی با عناوین ورود ممنوع نصب شود.وی با تأکید بر اینکه بیان این مسئله بزرگنمایی در بحران موجود نیست، تصریح کرد: بررسی‌های علمی می‌تواند این موضوع را به اثبات برساند و اگر این اتفاق بیفتد، بندرعباس هویت خود را از دست می‌دهد. این مسئله علاوه بر کاهش حضور گردشگران در بندرعباس و مشکلاتی که ناشی از بیماری‌های مختلف گریبانگیر مردم شهر می‌شود، رونق اقتصادی در صنعت شیلات نیز از بین خواهد رفت و در این مسیر بیشترین ضرر را بومیان منطقه خواهند دید.

 جهانبخش با اشاره به برگزاری جشنواره‌های خلیج‌فارس در بندرعباس، خاطرنشان کرد: سالانه مبالغ زیادی صرف صیانت از نام بلند خلیج‌فارس در قالب جشنواره و همایش‌ها می‌شود ولی ای کاش در جهت پاکسازی و مصون نگه داشتن هرگونه ناپاکی و آلودگی آن نیز منابع اعتباری ویژه‌ای در نظر گرفته شود و اقدام شایسته‌ای در این زمینه صورت گیرد. الان بدون هیچ گونه تعارفی در وضعیت قرمز قرار داریم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری بندرعباس گفت: متأسفانه مسئولین آب و فاضلاب در مقاطع مختلف اذهان می‌دارند که پساب وارد شده به دریا هیچگونه آلودگی میکروبی ندارد، حال آنکه بررسی‌های جدید نشان می‌دهد در وضعیت نامناسب و خطرناکی قرار داریم.دوستان در حوزه آب و فاضلاب اگر مشکل اعتباری دارند، صادقانه با مردم در میان بگذارنند و برای حل این مشکل از همراهی مردم بهره‌ ببرند و اگر مشکل تخصصی و مدیریتی وجود دارد از مسئولین بالادستی تقاضا داریم تصمیم عاجلی گرفته و بیش از این بر این آمارها اصرار نورزند و به خواسته به حق مردم در این حوزه جامه عمل بپوشانند.