به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۸۵۲۳۸

هشدار شخصی برای زلزله و سونامی

گروه فناوری: محققان آمریکایی نوعی فناوری هشدار شخصی طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان وقوع زلزله و سونامی را تشخیص داد.
هشدار شخصی برای زلزله و سونامی
هنگام وقوع زلزله و سونامی، زمان اهمیت زیادی برای نجات جان افراد دارد. فناوری خانگی جدید برینکو (Brinco) یک سیستم هشدار و سیستم نظارت لرزه شبکه‌ای است که برای تشخیص زلزله بسیار کارآمد بوده و با استفاده از نرم‌افزار تلفن همراه کارایی دارد.
برینکو قابلیت اتصال به لرزه‌سنج‌های بین‌المللی را دارد و با اعلام به صورت هشدار صدا، نور و چشمک افراد را مطلع می‌کند. اطلاعات بدست آمده از موج اولیه زلزله که تخریب کمتری دارد برای آگاهی از موج دوم که مخرب است استفاده می‌شود و زمانی که این سیستم، موج اول را دریافت می‌کند، اطلاعات را ارسال کرده و به کاربر هشدار می‌دهد.

عملکرد این فناوری به این صورت است که اگر لرزش خفیف باشد، نور زرد به همراه پیام صوتی ارسال می‌شود و زلزله خطرناک با نور قرمز و پیام صوتی همراه است. نرم‌افزار این دستگاه بر روی سیستم‌های اندروید و iOS قابل نصب است. برینکو علاوه بر سیستم هشدار، به عنوان لرزه‌سنج هم عمل کرده و اطلاعات لرزه را جمع‌آوری و برای شبکه جهانی برینکو ارسال می‌کند. این فناوری در سال 2016 عرضه خواهد شد.
مرجع : ایسنا