به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۸۵۵۳۸

چراغ سبز کارشناسان به واکسن مالاریا

گروه سلامت: چراغ سبز مسئولان و کارشناسان دارویی اروپا به اولین واکسن مالاریای جهان نشان داده شد.
چراغ سبز کارشناسان به واکسن مالاریا
طبق اعلام کارشناسان دارویی اروپا، اولین واکسن مالاریای جهان برای مصون‌سازی کودکان آفریقایی که در معرض خطر ابتلا به بیماری مالاریا هستند، مفید و موثر است.
این واکسن با عنوان Mosquirix که توسط دو شرکت‌ داروسازی انگلیسی تولید شده اولین واکسن‌ انسانی تایید شده برای مقابله با این بیماری است و می‌تواند به پیشگیری از ابتلای میلیون‌ها نفر به مالاریا کمک کند. قرار است این واکسن برای ارزیابی‌های بیشتر مورد بررسی سازمان جهانی بهداشت (WHO) قرار گیرد که نتیجه آن تا ماه نوامبر اعلام می‌شود.

«گرگوری هارتل»، سخنگوی این سازمان گفت: این واکسن را از نقطه نظر سلامت عمومی بررسی خواهیم کرد و لازم است تا به دقت مطالعه شود که چگونه می‌توان واکسن مالاریا را در مناطقی با بیشترین میزان شیوع مالاریا مورد استفاده قرار داد. مالاریا یکی از بزرگترین عاملان مرگ و میر کودکان در جهان است و طبق آمار هر دقیقه یک کودک جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست می‌دهد. سالانه حدود 200 میلیون نفر به آن مبتلا می‌شوند و در سال 2013 میلادی 584 هزار تن بر اثر ابتلا به مالاریا فوت کرده‌اند که اکثریت آنان از کودکان بومی منطقه آفریقای سیاه بوده‌اند.

مدیر اجرایی شرکت داروسازی «گلاکسو اسمیت کلاین» گفت: نظر مثبت آژانس داروهای اروپا گام مهمی جهت تولید اولین واکسن مالاریا در جهان است. این واکسن به لحاظ کیفیت، ایمنی و کارآیی تحت فرآیند خاصی ارزیابی شد که به این آژانس اجازه داد تا این محصول را مورد بررسی دقیق قرار دهد حتی اگر در اتحادیه اروپا بازاری نداشته باشد. به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین به غیر از تایید سازمان جهانی بهداشت این واکسن باید توسط کارشناسان دارویی کشوری که تمایل به استفاده از آن را دارد، مورد بررسی و تایید قرار گیرد.
مرجع : ایسنا